Accediu  |  Registreu-vos-hi
"Si la història l'escriuen els que guanyen, això vol dir que hi ha una altra història."
Litto Nebbia
ARTICLES » 14-03-2020  |  CENSURA I LA MANIPULACIó

Nou comunicat del Patronat de l'Institut Nova Història

L'Institut Nova Història afirma, novament, que mai no ha rebut cap ajut o subvenció ni directa ni de caràcter general, ni ha estat contractat per a cap mena de servei específic per part de la Generalitat de Catalunya.

Cap import i font de recursos percebuts del sector públic

1. L'Institut Nova Història (INH) és una institució la finalitat de la qual és l'estudi i la recerca sobre la història de Catalunya i sobre la seva influència dins d'Europa i la civilització occidental. Més concretament, l'INH té com a finalitat l'estudi, la revisió, i l'anàlisi dels fets històrics relacionats amb els regnes que componien la Confederació Catalano-aragonesa entre els segles IX i XVII.

2. L'Institut Nova Història és una entitat privada sense ànim de lucre. La seva infraestructura permanent i el seu esforç d'investigació i de divulgació se sustenten exclusivament a partir de donatius de persones i entitats privades.

3. D’ençà que va ser fundat, l’Institut Nova Història ha estat objecte de crítiques i opinions negatives legítimes amb relació al seu treball de recerca. El Patronat de l'Institut Nova Història respecta aquestes crítiques i les accepta, d’una banda, com a elements del joc democràtic i de la llibertat que tot país que es vol lliure necessita i, de l’altra, com un dels procediments de què se serveix el món científic.

4. No obstant això, des de diversos mitjans de comunicació s’han emès contra l’INH qualificatius que freguen l’insult i informacions totalment falses. Així, a redós de la recent aparició d’una publicació amb pretensions d’obra acadèmica en la qual l’Institut Nova Història és objecte de tractament, els darrers dies se l’ha acusat una altra vegada, a través d’articles signats o en editorials publicats a diversos mitjans nacionals i estrangers, d’haver estat receptor de finançament públic per part de la Generalitat de Catalunya.

5. L'Institut Nova Història afirma, novament, que mai no ha rebut cap ajut o subvenció ni directa ni de caràcter general, ni ha estat contractat per a cap classe de servei específic per part de la Generalitat de Catalunya. L'Institut Nova Història també afirma que cap dels seus investigadors està vinculat laboralment a cap universitat ni institució pública en tant que investigadors de la història de Catalunya.

6. El punt anterior és confirmat de forma plena des de les mateixes institucions de la Generalitat de Catalunya. Així, a una pregunta parlamentària (Núm. Expedient 314-05471/12 del 2019) adreçada al Govern perquè la respongui per escrit sobre els ajuts públics o les subvencions rebuts per l'Institut Nova Història del 2012 ençà, la resposta del mateix Govern, que es pot trobar a l’enllaç següent Expedient (vegeu infra enllaços), afirma que:

• Segons consta en el sistema corporatiu de comptabilitat de la Generalitat de Catalunya (GECAT) en els departaments de la Generalitat, els organismes autònoms administratius i el Servei Català de la Salut, durant els exercicis 2012 fins a data 19/09/2019, no s’han reconegut obligacions (documents O) a favor de l’entitat Fundació Privada Nova Història.
  • Es fa constar també que, en compliment del que disposen la legislació de contractes del sector públic i l’article 13 de la Llei 19/2014, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, tots els contractes formalitzats pels departaments de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic es publiquen al Registre Públic de Contractes de la Generalitat de Catalunya (RPC).

7. La informació anterior queda confirmada en el portal del Registre de grups d'interès del Parlament de Catalunya, en el qual portal es demostra, tal com s’exposa en l’enllaç següent Registre (vegeu infra enllaços) i en les imatges adjuntes, que l’Institut Nova Història (número de registre: 17195 - Fundació Privada Nova Història) no ha percebut cap import ni cap font de recursos del sector públic.

Registre de grups d'interès al Parlament de Cataluntya, on s'especifica que l'INH
no ha rebut cap mena de subvenció (Cliqueu-hi damunt per ampliar la imatge)

8. L'Institut Nova Història deplora les intoxicacions i les mentides expressades des de Catalunya al voltant dels seus treballs de recerca i de la seva tasca com a entitat de la societat civil al servei de Catalunya i de la seva història. L'INH avalua amb tristor totes aquestes declaracions i accepta com a inevitables totes aquestes campanyes de difamació, però les valora com el resultat de l'autoodi i de la manca de respecte per la seva pròpia condició de les persones i les entitats que les emprenen i que, en tot cas, informen millor de qui les emet que no pas de l'objecte d'aquestes.

9. El Patronat de l’Institut Nova Història també vol agrair als mitjans de comunicació que han informat directament als seus lectors sobre la intoxicació informativa que ha patit l’INH. En aquest sentit, i fins al dia d’avui que l’INH en tingui notícia, l’agraïment és per al portal de notícies Vilaweb, que en data de dimecres 11 de març del 2020, ha publicat la notícia intitulada Desintoxicació: No, el govern no ha donat tres milions a l’Institut Nova Història, i que es pot trobar en l’enllaç següent: https://www.vilaweb.cat/noticies/desintoxicacio-3-milions-institut-nova-historia/

10. L'Institut Nova Història resta obert i convida qualsevol persona o entitat a mantenir una trobada amb el seu patronat per tal d’aclarir o puntualitzar qualsevol qüestió sobre les tasques de recerca i comunicació de coneixement que aquesta institució desenvolupa.

Patronat de l'Institut Nova Història

Enllaços:
Expedient
Registre

Autor: Patronat de l'Institut Nova Història

versió per imprimir

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    Entrevista de Jordi Bilbeny sobre Papasseit a Espluga TV
    Catalunya i el Mediterrani
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí