Crea el teu compte
Accedeix
"Fins i tot el passat es pot modificar; els historiadors no paren de demostrar-ho."
Jean Paul Sartre (1905-1980) Filòsof i escriptor francès
ARTICLES » 30-07-2022  |  CENSURA I LA MANIPULACIó
1705 lectures

Joan Lluís Vives: Història clandestina i adulterada

Rafel Mompó ha dedicat aquesta conferència a les noves troballes de la seva recerca sobre la figura de Joan Lluís Vives.

Rafel Mompó

En Rafel Mompó dedica aquesta conferència a les noves coses que de mica en mica es van sabent de personatges com Joan Lluís Vives. Durant segles havia romàs negligit i falsejat, després d’haver estat un dels personatges més importants de la cultura europea del segle XVI. Tot i així, encara hi resta molt per conèixer i per interpretar adequadament. La idea principal que defensa la conferència és l’existència d’un Vives clandestí per raó del seu judaisme, que ha sigut esborrat de la història. En la mesura que un s’acosta al personatge resseguint aquest fil roig, es pot treure’n l’aigua més clara. En aquesta ocasió, en Rafel Mompó ha fixat la mira en l’heràldica, alguns dels seus diàlegs, les dades aportades per alguns biògrafs, el procés inquisitorial patit per la seva mare, etc. Tot ha servit per dibuixar una fesomia que resulta intel·ligible i lògica. I també per plantejar algunes hipòtesis més agosarades, com ara la seva vinculació amb l’Orde de Montesa.



Autor: Rafel Mompó




versió per imprimir

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    37892 lectures
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Un cop feta pública la restauració de la Gioconda del Museu del Prado, l'Albert Fortuny ens dóna el seu punt de...[+]
    La Núria Garcia Quera ens explica la relació que tenen, segons ella, certs topònims pirinencs amb l'euskera...[+]
    En Colom va arribar al nou continent amb instruments, cartes i taules...[+]