EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La història no és factual en absolut, sinó una sèrie de judicis acceptats."
Geoffrey Barraclough
PUBLICACIONS » PROJECTE DESCOBERTA CATALANA D'AMÈRICA
Data de publicació: 30-04-2026  1975

Carles Camp

La conquesta catalana de Mèxic

El darrer llibre de l'autor Carles Camp, on ens descobreix les noves proves i tesi sobre la conquesta catalana de Mèxic, editat per Librooks.

I si tot el que sabem sobre la conquesta de Mèxic fos una gran ficció?

La versió oficial ens presenta Hernán Cortés com un plebeu extre­meny, fill d’un pagès pobre, amb escassa formació i sense recursos. I tanmateix, aquest home, sempre segons la història tal com ens l’han venuda, organitza pel seu compte una expedició militar d’enverga­dura, amb vaixells, cavalls, artilleria i centenars d’homes, mantinguts durant mesos. I després, amb audàcia, astúcia i molta sort, derrota l’imperi asteca, protagonitzant una de les gestes militars més sorpre­nents i impressionants de tots els temps.

Però... és realment creïble aquesta història?

Aquest llibre qüestiona el relat tradicional i aporta una tesi radi­calment nova: el veritable conqueridor de Mèxic no era un humil aventurer castellà, sinó un membre destacat de la casa reial catala­na. L’autor hi presenta proves sorprenents i ben documentades, com l’anàlisi del seu escut d’armes —on figuren les del Casal de Barcelo­na— i els alts càrrecs que ocupà, reservats exclusivament a la noblesa més poderosa.

Una obra valenta i reveladora que convida a repensar la història amb ulls crítics, on el lector trobarà una reconstrucció rigorosa que no el deixarà indiferent.

 



Autor: Carles Camp




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    841
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    El cronista Bernáldez ens assegura que En Colom va morir “in senectute bona” a l’edat de 70 anys. A partir...[+]
    Un cop feta pública la restauració de la Gioconda del Museu del Prado, l'Albert Fortuny ens dóna el seu punt de...[+]
    El llicenciat en Història de l'Art Sito Millán ens parla dels seus estudis universitaris i opina que, més...[+]
    Pep Comajuncosa analitza les connexions de Calixt III amb la casa reial...[+]