EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Per estimar el país cal sentir que té un passat, però no cal estimar l’embolcall històric d’aquest passat.
Cal estimar la seva part muda, anònima, desapareguda"
Simone Weil
NOTICIES »
Data de publicació: 22-07-2010  7379

Àlex Gorina presenta el documental "Enigma Cervantes"

Que Cervantes fos tan criticat per la resta d'escriptors de la seva època podia ser degut a una vinculació política i religiosa que s'enfrontava a la visió centralista i fonamentalista de l'Espanya imperial del moment.

L'Àlex Gorina ens presenta el documental "Enigma Cervantes", emès a "Sala 33 documental". La cinta parla de la figura de Cervantes i es pregunta com pot ser que fos tan criticat per la resta d'escriptors de la seva època i si podia ser degut a una vinculació política i religiosa que s'enfrontava a la visió centralista i fonamentalista de l'Espanya imperial del moment.




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41692
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    L'obra d'En Servent està condicionada per la censura i pel control ideològic? O és només una distracció...[+]
    Leandre Martí descobreix un missatge en clau enviat des de la Barcelona del 1910 i a l'INH ens hem quedat amb la...[+]
    La història oficial ens pinta el geni més gran de tots els genis del Renaixement com un fill analfabet d'una...[+]