Crea el teu compte
Accedeix
"(...) la neutralitat aparentment objectiva i científica de l'historiador, que mira endarrere i sentencia què és el que realment va succeir, és producte de la seva identificació amb el vencedor"
Àlex Matas i Pons. «Els marges dels mapes: una geografia desplaçada.»
ARTICLES » PROJECTE EL MÈTODE DE LA NOVA HISTÒRIA
Data de publicació: 20-11-2025  1438

Patronat INH

Avui comença el 24è Simposi sobre la Història Censurada de Catalunya

Us convidem a assistir al 24è Simposi sobre la Història Censurada de Catalunya, que tindrà lloc a Arenys de Munt, on tot va començar, divendres, 21 de novembre, i dissabte, 22 de novembre de 2025, a la Sala Municipal d'aquesta vila del Maresme.

 

De l'interessant programa d'aquesta edició, en destaquem que hi podreu sentir i veure més de 50 comunicacions de recerques en curs d'estudiosos vinculats a l'Institut Nova Història i a d'altres organitzacions d'estudis. També la conferència inaugural d'Andreu Marfull, arquitecte i Doctor en Geografia: «Els Colom en temps de Ramon Llull, segons En Luis Ulloa»; i de clausura de Jordi Bilbeny: «Berenguera de Barcelona: la filla perduda d'En Ramon Berenguer IV». A més, el lliurament del «Quart Senyal d'Honor» a títol pòstum a En Miquel Riera i Munné, i del «15è Guardó Nova Història» al programa «La CLAU de la Nostra d'Història», d'ETV-Grup Terramar, dirigit i presentat per En Jaume Marfany i En Víctor Cucurull. I compartir un àpat amb els participants entre converses i llibres, que podreu adquirir a l'àmplia parada que hi haurà muntada a la sala.

Aquest Simposi vol, una vegada més, afirmar la necessitat de la recerca històrica sense censura de cap mena, la voluntat de l'aprofundiment en el lliure pensament i la urgència de l'anàlisi política de la nació dels Països Catalans car, com bé diu Jordi Bilbeny, cap de Recerca de l'Institut Nova Història, l'Arqueologia del passat forneix l'Arquitectura del futur.

Podeu consultar el programa sencer del Simposi a través del següent enllaç: 
https://www.inh.cat/Articles/preview/programa-tancat-del-24-simposi-d-arenys-de-munt

Idò, no us ho perdeu pas! Us hi esperem, a tothom!


Autor: Patronat INH




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40325
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    En Jordi Bilbeny porta anys afirmant que En Colom va morir als 92 anys. Els seus detractors ho neguen, sense cap...[+]
    Al núm. 27 de la revista dDona, del febrer del 2012, la seva directora Eugènia Carrasco hi publica un article...[+]
    Si els primers navegants a creuar l’Atlàntic amb En Colom eren catalans, els seus intruments havien també de...[+]