Crea el teu compte
Accedeix
"Si la història l'escriuen els que guanyen, això vol dir que hi ha una altra història."
Litto Nebbia
NOTICIES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 28-04-2016  4219

Enginyers

Bona acollida de la xerrada de l'historiador Jordi Bilbeny al Col·legi d'Enginyers Industrials

Convidat per la Comissió de Cultura i Esports, el conegut historiador ha repassat fets històrics que, segons ell, la censura d'estat ha volgut tergiversar.

Un nombrós públic ha seguit amb atenció la xerrada de l'historiador Jordi Bilbeny, titulada El Renaixament català esborrat per la censura d'estat. Bilbeny ha defensat algunes de les seves tesis, com ara la que parla de la catalanitat de Cristòfor Colom, del Quixot de Miguel de Cervantes, de La Celestina o l'atribució de l'autoria del Lazarillo de Tormes a un autor català.

Per exemple, Bilbeny ha mostrat il·lustracions sobre el viatge de Cristòfor Colom a Amèrica, on es poden veure dibuixades naus amb banderes catalanes i que, posteriorment, la censura d'estat va fer desaparèixer. En el cas de Miguel de Cervantes, que ell bateja com a Miquel de Cervent, assegura que el literat era català, possiblement membre d’una coneguda família de Barcelona. Bilbeny explica que part de la biografia coneguda de Cervantes transcorre per possessions de l’antiga corona catalano-aragonesa com Nàpols, Sicília o València, mentre que les primeres edicions d’El Quixot es realitzen a Portugal, Barcelona i València, tots ells territoris amb esperit independentista respecte Castella, i diu que és impossible que l'obra sigui una novel·la fruit de l’atzar i que el seu autor fos un fill analfabet d’un ramader de Castella, ja que El Quixot revela un escriptor culte, que demostra tenir coneixements dels autors clàssics, de navegació... i de moltes altres discipline”. Per totes aquestes raons, l’investigador apunta que el literat podria ser fill de la família Servent de Xixona, membres de la cancelleria reial.

[Notícia publicada al web del Col·legi d'Enginyers el 28 d'abril del 2016]



Redacció: Enginyers




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40288
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    No cal remuntar-nos al segle XV per trobar indicis de manipulació de la història. La Vikipèdia espanyola n'és...[+]
    Si En Martin Behaim no va ser l’autor del primer globus terrestre occidental conservat, si no va ser un dels...[+]
    Com és que al primer llibre d'Erasme en castellà hi ha un escut amb les armes reials catalanes i...[+]
    Per la seva fervent actualitat tornem a reproduir en la pàgina principal del web un article de l'Oriol Ribas....[+]