EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La història és la mentida enquadernada."
Enrique Jardiel Poncela
ARTICLES » PROJECTE LA MALTA CATALANA
Data de publicació: 30-07-2022  2891

Pere Alzina i Bilbeny

Els cognoms catalans de Malta

Arran de l'experiència adquirida en els seus viatges a Malta, en Pere Alzina ha compartit la seva recerca sobre la presència de cognoms catalans a l'illa.

Pere Alzina

Malta està connectada a la nostra Corona durant 5 segles i, per tant, les traces catalanes hi són nombroses i poc o gens estudiades. Aquestes mai no han sigut estudiades fins que en Pere Alzina va fer la descoberta de la influència de la llengua catalana en la maltesa. En una visita turística a l'illa va veure que els cognoms catalans hi eren abundants, oimés després de donar un cop d'ull al llistat de telèfons. Fa 7 anys que l'Alzina va presentar una comunicació amb els resultats preliminars de la quantificació absoluta i relativa dels cognoms catalans a Malta, que demostrava que entre el 15 i el 30% dels cognoms dels maltesos són d'origen català. D’aquesta, no en va poder fer la quantifació professional,és a dir, saber quantes persones tenen aquests cognoms, puix que les dades no són a l'abast. És en aquesta conferència, doncs, que amplia el treball amb els 300 cognoms més abundants a Malta i quants d'aquests 300 són catalans (19%) i, ara sí, a quantes persones afecten.



Autor: Pere Alzina i Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41330
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Una petita referència que en Joan Ventura troba en un llibre d'en Henry Kamen, li fa pensar que, efectivament,...[+]
    Us presentem una novetat per aquest Sant Jordi. Es tracta "Del Ter al Túria", un llibre escrit conjuntament per...[+]
    Viu o mort al 1484? Aquest punt bloqueja molts investigadors, però En Jordi Bilbeny et dóna la clau per passar...[+]
    En David Grau exposa els seus dubtes i reflexions sobre el nom del Mestre del Renaixement. Era realment De Vinci?...[+]