EN
Crea el teu compte
Accedeix
"..el que realment va passar és només una petita part de tot el que va passar.
Tot en la història segueix sent incert, els esdeveniments més grans, així com la menor incidència."
Goethe
ENTREVISTES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 10-05-2016  7388

En Jordi Bilbeny entrevistat per l'Albert Brosa d'OlotTV

En Bilbeny insisteix sobre la catalanaitat d'En Colom i de la gesta descobridora i dóna més dades per entendre la catalanitat del xixoní Joan Miquel Servent, convertit en Miguel de Cervantes.




Descarregar PDF de l'article

  1. David2
    14-05-2016 21:54

    No només al segle XV. Una de les meves àvies, senyora filla d'un pagès relativament adinerat de Sant Feliu de Llobregat i amb estudis primaris, no sabia parlar en castellà i amb prou feines si l'entenia. Després del 1939 sí que el va aprendre però no el va parlar mai bé i era d'aquelles persones que deien "asclaro que sí" o "tengo la mesa parada".

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
1407
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Un intent de desfalsificació i restauració...[+]
Més enllà de tots els tòpics que s'han dit sobre Sant Jordi, ara en Jordi Bilbeny aprofundeix en les arrels...[+]
Si En Colom hagués viscut a Castella i Andalusia, com se’ns diu, hauria après els noms dels animals en aquella...[+]