EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Quan al món apareix un geni, es pot identificar per aquest senyal: tots els necis es conjuren contra ell"
Johnathan Shift «Thoughs on various subjects, moral and diverting».
ENTREVISTES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 10-05-2016  7129 lectures

En Jordi Bilbeny entrevistat per l'Albert Brosa d'OlotTV

En Bilbeny insisteix sobre la catalanaitat d'En Colom i de la gesta descobridora i dóna més dades per entendre la catalanitat del xixoní Joan Miquel Servent, convertit en Miguel de Cervantes.




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

  1. David2
    14-05-2016 21:54

    No només al segle XV. Una de les meves àvies, senyora filla d'un pagès relativament adinerat de Sant Feliu de Llobregat i amb estudis primaris, no sabia parlar en castellà i amb prou feines si l'entenia. Després del 1939 sí que el va aprendre però no el va parlar mai bé i era d'aquelles persones que deien "asclaro que sí" o "tengo la mesa parada".

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 6550€
de 8000€
Queden 8 dies

Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41475 lectures
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Pep Mayolas reflexiona al voltant de la figura d'en Gonzalo Fernández de Córdoba, que podria ser en realitat...[+]
Si En Colom a Castella va ser considerat sempre estranger, això volia dir que mai no hi va tenir casa. El fiscal...[+]
Fa ben bé vint anys que els historiadors i colombistes catalans, imbuïts d'un desconeixement absolut sobre el...[+]
En Leandre Martí ens aporta una prova més de la reelaboració del passat, aquesta vegada centrada en...[+]