Crea el teu compte
Accedeix
"Els pobles que obliden la seva història estan condemnats a repetir-la"
Nicolás Avellaneda (1837-1885)
NOTICIES » PROJECTE MEMÒRIA HISTÒRICA
Data de publicació: 10-04-2017  6812

Gemma Bufias

Entrevista institucional d’En Jordi Bilbeny amb Na Carme Forcadell, Presidenta del Parlament de Catalunya.

El dia 10 de març, en Jordi Bilbeny, en representació de l'Institut Nova Història, es va reunir amb la presidenta del Parlament, la senyora Carme Forcadell.

Parlament de Catalunya

La trobada va tenir una durada de més d'una hora, durant la qual Bilbeny va mostrar a la presidenta les principals línies de recerca que duu a terme l'INH.

La censura d'estat, com és evident, va ser l'eix vertebrador de l'exposició. Bilbeny va sintetitzar una de les seves conferències més conegudes: "Recuperar la història, qüestió d'Estat" en la qual explica com la censura ha tergiversat la nostra història fins a usurpar-nos-la. Entre els arguments que en Bilbeny va presentar-li s'hi poden trobar les lleis de censura, dades històriques, objectives i comprovables; les empremtes catalanes en la descoberta d'Amèrica; la transformació del censor de mer transcriptor a recreador de textos; alguns exemples de la literatura del segle d'Or castellà; diversos mapes i gravats del segle XVI on apareixen banderes catalanes malgrat que a les còpies posteriors hagin estat repintades; alguns pintors la personalitat dels quals és un misteri, com són El Bosco o Leonardo da Vinci, que Bilbeny vincula amb Catalunya, etc.

La presidenta es va mostrar en tot moment, atenta i interessada. Recordem que Forcadell és lingüista de formació i, per tant, coneixia bé alguns dels arguments que en Bilbeny li detallava. Les proves que l'investigador va presentar-li, van semblar-li encertades i correctes.


Jordi Bilbeny i Na Carme Forcadell

Aquesta reunió s'emmarca dins del seguit de trobades institucionals que l'Institut Nova Història duu a terme amb les principals figures de la política actual del nostre país. L'objectiu és donar a conèixer el nostre passat usurpat i la feina que es fa des de l'Institut Nova Història per recuperar-lo. En aquests moments tan especials de l'actualitat política catalana, cercar el suport i les complicitats de les institucions és fonamental perquè, en paraules de Bilbeny "recuperar el passat, és cosa de tots".

Gemma Bufias

Institut Nova Història



Redacció: Gemma Bufias




Descarregar PDF de l'article

  1. Lluíslluís
    15-04-2017 21:47

    La Presidenta és la segona autoritat del país, sinó tinc malentès.

    S'ha tantejat la possibilitat de fer alguna campnaya institucional o no està madura la situació?

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
40871
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En David Grau exposa els seus dubtes i reflexions sobre el nom del Mestre del Renaixement. Era realment De Vinci?...[+]
Un cop feta pública la restauració de la Gioconda del Museu del Prado, l'Albert Fortuny ens dóna el seu punt de...[+]
En Pau Tobar relaciona Santa Klaus o Sant Nikolaus, que prové de València i porta taronges i d'altres regals...[+]
Qui eren els ambaixadors de Ferran el Catòlic a Roma? Pot ser que en el moment de màxima puixança de la Nació,...[+]