EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Gran és la veritat, però més gran encara és el silenci sobre la veritat"
Aldous Huxley
ARTICLES » PROJECTE ORÍGEN I IDENTITAT DE LA NACIÓ CATALANA
Data de publicació: 04-04-2023  2729 lectures

Pol Bragulat

Jordi Castellà exposa a tuiter un altre cas d'hispanocentrisme de la societat catalana

En Jordi Castellà recorda l'efemèride de l'alliberament de Barcelona l'any 801 D.C. per Guillem de Tolosa i el fill de Carlemany, alhora que denuncia la seva manca de reconeixement públic als carrers barcelonins.

Quadre posterior del comte i dux Guillaume de Tolosa.

Aprofitant la passada efemèride de l'alliberament de Barcelona l'any 801 D.C., Jordi Castellà ha piulat una denúncia de la manca de reconeixement públic que les dues figures cabdals de la gesta (Guillem de Tolosa i Lluís el Pietós) tenen de l'Ajuntament de Barcelona. 

Jordi Castellà, recurrent investigador de l'INH, ha fet recerca sobre els orígens de la Senyera i el nom de Catalunya, posant èmfasi en les connexions carolíngies d'aquests. 

Adjuntem una captura de pantalla del tuit en qüestió:



Podeu accedir al tuit original a través del següent enllaç: https://twitter.com/jordi_kanet/status/1642827014775230464?t=KZgkQwe22Auj9VC5S3ZD5g&s=08



Autor: Pol Bragulat




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    704 lectures
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Qui eren els ambaixadors de Ferran el Catòlic a Roma? Pot ser que en el moment de màxima puixança de la Nació,...[+]
    Sabeu que hi ha uns pastissets a Suècia que es diuen...[+]
    La Núria Garcia Quera ens explica la relació que tenen, segons ella, certs topònims pirinencs amb l'euskera...[+]
    L'Andreu Mas publica a Presència un article sobre les entitats dedicades a recuperar la història de Catalunya,...[+]