EN
Crea el teu compte
Accedeix
"No confonguis educació amb intel·ligència. Pots tenir un doctorat i seguir essent un idiota"
Richard Feynman
NOTICIES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 11-06-2025  1891 lectures

Biel Ferrer Puig

S'estrena a Barcelona el documental 'L'estafa de la Catalunya bilingüe'

Arran de l'estrena del documental hem publicat un seguit d'imatges de l'esdeveniment.

Entrada dels Cinemes Girona el dia de l'estrena del documental.

El documental "L'estafa de la Catalunya bilingüe" que vam estrenar el 29 de maig de 2025 als Cinemes Girona de Barcelona, codirigit pel filòleg Jordi Bilbeny i pel cineasta Ignasi P. Ferré, demostra amb testimonis orals i documents històrics que el castellà és als Països Catalans una llengua imposada per les lleis de censura (s. XVI) i per la força de les armes (s. XVIII), i que no se'n generalitza el coneixement fins ben entrat el segle XX mitjançant la facilitació per l'escolarització, com ho demostra l'estudi publicat per Onada Edicions [1].

Seguidament podeu veure una sèrie d'imatges de l'estrena del documental: 


Cartell del documental. 



Captures d'alguns dels entrevistats al llarg del documental. 



Els autors del documental, Ignasi P. Ferré i Jordi Bilbeny, a la presentació de l'estrena. 


Assistència a l'estrena del documental als Cinemes Girona. 



Sortida del cinema un cop finalitzada l'estrena.


1 - El castellà a la Catalunya contemporània: història d'una bilingüització, de Mireia Galindo, Carles de Rosselló i Francesc Bernat (Onada Edicions, Benicarló, 2021).
https://www.onadaedicions.com/llibres/producte/El+castella+a+la+Catalunya+contemporania+historia+duna+bilinguitzacio



Redacció: Biel Ferrer Puig




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1163 lectures
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    En David Grau exposa els seus dubtes i reflexions sobre el nom del Mestre del Renaixement. Era realment De Vinci?...[+]
    Si En Martin Behaim no va ser l’autor del primer globus terrestre occidental conservat, si no va ser un dels...[+]
    El llicenciat en Història de l'Art Sito Millán ens parla dels seus estudis universitaris i opina que, més...[+]
    La Biblioteca Nacional de la capital francesa conserva un exemplar complet del text del segle xv del qual es creia...[+]