EN
Crea el teu compte
Accedeix
"..el que realment va passar és només una petita part de tot el que va passar.
Tot en la història segueix sent incert, els esdeveniments més grans, així com la menor incidència."
Goethe
NOTICIES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 11-06-2025  1886

Biel Ferrer Puig

S'estrena a Barcelona el documental 'L'estafa de la Catalunya bilingüe'

Arran de l'estrena del documental hem publicat un seguit d'imatges de l'esdeveniment.

Entrada dels Cinemes Girona el dia de l'estrena del documental.

El documental "L'estafa de la Catalunya bilingüe" que vam estrenar el 29 de maig de 2025 als Cinemes Girona de Barcelona, codirigit pel filòleg Jordi Bilbeny i pel cineasta Ignasi P. Ferré, demostra amb testimonis orals i documents històrics que el castellà és als Països Catalans una llengua imposada per les lleis de censura (s. XVI) i per la força de les armes (s. XVIII), i que no se'n generalitza el coneixement fins ben entrat el segle XX mitjançant la facilitació per l'escolarització, com ho demostra l'estudi publicat per Onada Edicions [1].

Seguidament podeu veure una sèrie d'imatges de l'estrena del documental: 


Cartell del documental. 



Captures d'alguns dels entrevistats al llarg del documental. 



Els autors del documental, Ignasi P. Ferré i Jordi Bilbeny, a la presentació de l'estrena. 


Assistència a l'estrena del documental als Cinemes Girona. 



Sortida del cinema un cop finalitzada l'estrena.


1 - El castellà a la Catalunya contemporània: història d'una bilingüització, de Mireia Galindo, Carles de Rosselló i Francesc Bernat (Onada Edicions, Benicarló, 2021).
https://www.onadaedicions.com/llibres/producte/El+castella+a+la+Catalunya+contemporania+historia+duna+bilinguitzacio



Redacció: Biel Ferrer Puig




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1071
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Si En Colom a Castella va ser considerat sempre estranger, això volia dir que mai no hi va tenir casa. El fiscal...[+]
    Viu o mort al 1484? Aquest punt bloqueja molts investigadors, però En Jordi Bilbeny et dóna la clau per passar...[+]
    Per la seva fervent actualitat tornem a reproduir en la pàgina principal del web un article de l'Oriol Ribas....[+]
    Jordi Molet entrevista l'historiador Jordi Bilbeny al programa 7 dies de...[+]