EN
Crea el teu compte
Accedeix
"No tot el que se'ns presenta com la història realment ha passat,
i el que realment va succeir en realitat no va succeir de la manera que se'ns presenta..."
Goethe
NOTICIES » PROJECTE DESCOBERTA CATALANA D'AMÈRICA
Data de publicació: 30-06-2025  3605

Redacció INH

S’edita una novel·la sobre el primer viatge d’En Colom i el port empordanès de Pals

En Josep Lluís Casanovas publica una novel·la amb el port de Pals com a rerefons.

En Josep Lluís Casanovas acaba de publicar El patge de la Santa Maria, una novel·la sobre En Colom i la seva primera expedició, que, segons l’autor, que es fa ressò dels estudis d’En Jordi Bilbeny i de l’Institut Nova Història, va sortir del port empordanès de Pals. Tal com ens comenta En Casanovas mateix, «el llibre és una trilogia de 730 pàgines, escrita en primera persona, amb un marc històric referencial en el qual es fa servir el llenguatge "propi de l'època" i descriu el viatge d'anada i tornada d'En Colom a les Índies. El relat ens introdueix en una sèrie de successos amb clara influència del gènere picaresc, tan en voga al segle XVI, i ens ofereix una trama perfectament orquestrada que intenta captar en tot moment, l'interès del lector».

També, de conformitat amb l’autor, El patge de la Santa Maria «és una història d'amor dedicada al Descobriment, un viatge al fons del cor d'un marrec d'uns divuit anys que s'embarca sense haver vist mai la mar. Amb la perícia d'un frare que l'adopta com a patge, a poc a poc esdevenen uns grans amics que fan del viatge i de les seves trifurques, un aprenentatge de vida. En conclusió, es tracta d'una història novel·lada amb uns personatges molt ben definits, una trama d'intrigues de gran interès i d'un llenguatge en què no falta la ironia».

 

El llibre és autoeditat i qui hi estigui interessat, el pot comprar en aquesta adreça:

https://www.bubok.es/libros/279921/el-patge-de-la-santa-maria

 

Redacció/Institut Nova Història



Redacció: Redacció INH




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1734
    Llista de reproducció de tots els videus de la 13a UNHLlista de reproducció de tots els videus de la 13a UNH
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Entre les primeres biografies redactades d’En Colom, tenim la de l’«italià» Paolo Giovio, que va escriure...[+]
    Sabies que els noms valencians de Timor, Pego i Aitana es repeteixen idèntics a Indonèsia, a l'illa de Timor?...[+]
    Per què no s'ha recordat la gran victòria catalana contra els francesos a Grècia el 13 de març 1311? Quim...[+]
    Una nova expressió del Quixot, incomprensible del tot en castellà, porta En Lluís Batlle a trobar-hi un...[+]