Crea el teu compte
Accedeix
"Fins i tot el passat es pot modificar; els historiadors no paren de demostrar-ho."
Jean Paul Sartre (1905-1980) Filòsof i escriptor francès
ARTICLES » 01-08-2022  |  CENSURA I LA MANIPULACIó
1658

Salvador Puig Antich, 45 anys després

Ricard de Vargas ens presenta a la conferència següent el llibre del mateix títol sobre la lluita política de Salvador Puig Antich i el context del seu assassinat.

Ricard de Vargas

Enguany es compleix el cinquantè aniversari de la creació del MIL (Moviment Ibèric d’Alliberament), fruit de la guerra social a Catalunya a les acaballes del franquisme que sorgí per donar suport a la classe obrera més lluitadora i radicalitzada del continent. Va ser una època d’intenses lluites i esperances compartides també per una joventut rebel i revolucionària a d’altres països europeus. Ricard de Vargas presenta aquest llibre col·lectiu, “Salvador Puig Antich, 45 anys després”, on recupera aquells temps de lluita a través d’un dels personatges més significatius del MIL, assassinat a garrot vil el 2 de març de 1974.

El llibre, traduït a diverses llengües, presenta per primera vegada diversos textos polítics escrits per en Salvador i igualment cartes inèdites a la seva companya Margalida Bové i a familiars. I també una cronologia de la seva vida (1948-1974) i diverses fotografies inèdites cedides per la família. Conté alhora una nombrosa documentació d’escrits polítics, clandestins catalans i solidaris de diversos països europeus. Inclou una biografia política d’en Puig Antich, la transcripció d’una conferència sobre el MIL i l’OLLA a la Complutense de Madrid, diversos escrits de companys seus i de les germanes d’en Salvador, així com una cronologia sobre el moviment obrer autònom i les organitzacions autònomes armades (1962-1976) i un article sobre les últimes hores en vida d'en Puig Antich, entre d’altres.



Autor: Ricard de Vargas




versió per imprimir

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    38029
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Són de Quevedo tots els poemes atribuïts a Quevedo? O com passa al llarg de tota la història de la literatura...[+]
    Quin paper van tenir els Rovira a la Cúria Vaticana? Van ser aquests mateixos Rovira o de la Rovira anomenats...[+]
    En Henry Ettinghausen qüestiona la "decadència catalana" dels segles XVI i XVII, fa un repàs de la història de...[+]
    Entre les primeres biografies redactades d’En Colom, tenim la de l’«italià» Paolo Giovio, que va escriure...[+]