Crea el teu compte
Accedeix
"Mentre els lleons no tinguin els seus propis historiadors, la història de la cacera glorificarà sempre el caçador”"
Chinua Achebe
ARTICLES » 01-08-2022  |  CENSURA I LA MANIPULACIó
1707 lectures

Salvador Puig Antich, 45 anys després

Ricard de Vargas ens presenta a la conferència següent el llibre del mateix títol sobre la lluita política de Salvador Puig Antich i el context del seu assassinat.

Ricard de Vargas

Enguany es compleix el cinquantè aniversari de la creació del MIL (Moviment Ibèric d’Alliberament), fruit de la guerra social a Catalunya a les acaballes del franquisme que sorgí per donar suport a la classe obrera més lluitadora i radicalitzada del continent. Va ser una època d’intenses lluites i esperances compartides també per una joventut rebel i revolucionària a d’altres països europeus. Ricard de Vargas presenta aquest llibre col·lectiu, “Salvador Puig Antich, 45 anys després”, on recupera aquells temps de lluita a través d’un dels personatges més significatius del MIL, assassinat a garrot vil el 2 de març de 1974.

El llibre, traduït a diverses llengües, presenta per primera vegada diversos textos polítics escrits per en Salvador i igualment cartes inèdites a la seva companya Margalida Bové i a familiars. I també una cronologia de la seva vida (1948-1974) i diverses fotografies inèdites cedides per la família. Conté alhora una nombrosa documentació d’escrits polítics, clandestins catalans i solidaris de diversos països europeus. Inclou una biografia política d’en Puig Antich, la transcripció d’una conferència sobre el MIL i l’OLLA a la Complutense de Madrid, diversos escrits de companys seus i de les germanes d’en Salvador, així com una cronologia sobre el moviment obrer autònom i les organitzacions autònomes armades (1962-1976) i un article sobre les últimes hores en vida d'en Puig Antich, entre d’altres.



Autor: Ricard de Vargas




versió per imprimir

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    38262 lectures