EN
Crea el teu compte
Accedeix
"No saber el que ha succeït abans de nosaltres és com ser nens per sempre"
Ciceró (106 AC-43 AC) Escriptor, orador i polític
ARTICLES » PROJECTE COLOM
Data de publicació: 16-05-2022  2990

Jordi Bilbeny

Videus sobre «Cristòfor Colom i l'Amèrica catalana»

Us presentem dos videus que reprodueixen la conferència que En Jordi Bilbeny va impartir a la llibreria Buc de Llibres de Mataró el 12 de maig d'enguany acompanyat d'En Ferran Mozas i l'Esteve Guardiola.

J.B.: Ser historiador en general no et faculta per saber què va passar en aquest angle de la història: sobre com se segresten els llibres i els reescriuen. I això és el que fa la Inquisició. La Inquisició segresta els llibres i els reescriu. De vegades hi ha un consens després d'un estira-i-arronsa [...]. Cervantes o Servent, en un pròleg —jo diria que el del Persiles—, diu que hi ha gent que no accepta que els inquisidors fiquin mà en els seus llibres, de manera que no volen publicar-los: —«Jo prefereixo que surti alguna cosa i que sobre això després es pugui debatre». Per tant, ens ho estan dient: a finals del segle XVI i el XVII hi havia gent que no acceptava que li potinegessin les obres. D'altres deien que no els fa re que els potinegin l'obra, ja que acompanyat d'altres pistes, els venidors ja en  trauran les seves conclusions, que és el que estem fent avui. 














Autor: Jordi Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

    Aconseguits 15465€
    de 8000€
    Queda 1 dia

    Més informació
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41570
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    El llicenciat en Història de l'Art Sito Millán ens parla dels seus estudis universitaris i opina que, més...[+]
    L'historiador Jordi Bilbeny reivindica la catalanitat del descobridor d'Amèrica amb una ruta per...[+]
    Sabeu que hi ha uns pastissets a Suècia que es diuen...[+]