EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Gran és la veritat, però més gran encara és el silenci sobre la veritat"
Aldous Huxley

Portada


Reproduïm un antic article d'En Lleonard Garcia i En Lluís Corredor al diari El Punt, del 25 d'octubre del 2008, sobre l'ocultació del port martítim de Pals.

L'u d'agost va tenir lloc a la vila empordanesa de Pals una recreació del que hauria pogut ésser (el 3 d'agost de fa 516 anys) la històrica sortida de l'almirall Colom a la recerca de noves terres i noves rutes cap a les espècies. Aquesta representació històrica respon a un capítol prou conegut, exceptuant-ne potser el detall gens insignificant que allò que es tractava de recrear era, ni més ni menys, la inversió d'un dels factors cabdals: l'històric –si més no oficialment– Palos de Huelva ( o «de Moguer», o «de la Frontera»...) per l'empordanès port...

»

399

Articles i notícies recents


N’Albert Fortuny ens ofereix un estudi revelador sobre els “marcs d’argent” que apareixen citats al «Cantar de Mio Cid», i que per raó de la seva inexistència a la Castella del segle XII, posen de manifest que l’autor havia de ser català o d’una terra molt propera a Catalunya.


»

610

Pot ser que l'origen de la bandera dels Estats Units tingui una influència catalana? En Joan Canadell ha creat un micromecenatge per publicar el seu nou llibre sobre la relació de la bandera dels Estats Units d'Amèrica amb Catalunya.


»

703

En Josep-Àngel Vila ens explica una anècdota reveladora sobre la bandera de Malta i la seva relació amb la senyera catalana.


»

1163

Ens fem ressò del videu que N'Aleix Galvany ha publicat a Youtube on, on resumeix, en anglès, el que ha estat la historiografia del Colom català, principalment als segles XX i XXI.


»

362

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 30-04-2026

La conquesta catalana de Mèxic

El darrer llibre de l'autor Carles Camp, on ens descobreix les noves proves i tesi sobre la conquesta catalana de Mèxic, editat per Librooks.


»

1525

L'historiador Victor Cucurull ha publicat amb l'editorial Librooks aquest llibre que explica una narrativa contínua de la història de Catalunya des d'un punt de vista propi i nacional, des de l'Edat Antiga fins al Procés d'independència de la darrera dècada.


»

1138

Més articles...


  AGENDA
Divendres
24
JUL
2/4 de 8 de la tarda
CONFERÈNCIA D'EN JORDI BILBENY A EL MASROIG SOBRE LA CATALANITAT D'EN COLOM
Sala Teatre del Casal El Masroig

VEGEU-NE ELS DETALLS »
Dissabte
01
AGO
12
del migdia
13ª UNIVERSITAT NOVA HISTÒRIA
Convent de Sant Francesc

VEGEU-NE ELS DETALLS »
Vols que organitzem una activitat al teu municipi?
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Durant molt de temps s’ha cregut que Lucrècia Borja, la filla del Papa Alexandre VI, parlava tan sols en...[+]
La investigació d'En Jordi Bilbeny sobre En Lleonard sembla que avança amb fermesa i decisió. Ara, un pas més...[+]
Es confirma, a nivell pràctic, la tesi que els catalans eren coneguts o confosos per...[+]
En Cesc Garrido ha trobat la ressenya d'una carta enviada per l'Emperador Carles, des de Molins de Rei, a la seva...[+]