PUBLICACIONS » 12-12-2011
![]() 7694 lectures
|
"La Princesa a l'exili. Felipa de Coïmbra i d'Urgell (1435-1497)", per Pep Mayolas
La princesa a l'exili. Felipa de Coïmbra i d'Urgell (1435-1497) és una biografia novedosa, en la forma i el contingut, de la història catalanoportuguesa.
Felipa d'Avis i d'Urgell (Coïmbra, 1435 – Odivelas, 1497), coneguda també com a Felipa de Coïmbra, fou filla del duc de Coïmbra —Pere de Portugal— i d'Isabel d'Aragó —la primogènita de l'últim comte d'Urgell, el tristament cèlebre Jaume el Dissortat— i germana del Rei dels catalans, Pere IV. La princesa a l'exili. Felipa de Coïmbra i d'Urgell (1435-1497) és una biografia novedosa, en la forma i el contingut, de la història catalanoportuguesa. Som davant les conseqüències del Compromís de Casp (1412) i de la Guerra civil catalana (1462-1472), en què el bandol dels catalans perdé la guerra, amb la qual cosa la dinastia castellana dels Trastàmares s'afermà en la Nació i l'Imperi. Aquest llibre ens explica la vida de la segona muller de Joan Cristòfor Colom Bertran, a través de la qual el Descobridor del Nou Món esdevé príncep de Catalunya. Pep Mayolas va néixer a Arenys de Mar el 1962. Investigador de l'Institut Nova Història, coordinat per Jordi Bilbeny. Ha escrit en premsa local del Maresme: Pedra de toc, El correu del Maresme i El Nap. Ha fet de guionista i locutor a Ràdio Arenys. Publica habitualment a la revista Terra Rubra sobre temes colombins.
Editor: Llibres de l'Índex (25 d'Octubre de 2011)
Idioma: Català
Pàgines: 144
ISBN-10: 8496563995
ISBN-13: 978-8496563995
Editor: Llibres de l'Índex (25 d'Octubre de 2011)
Idioma: Català
Pàgines: 144
ISBN-10: 8496563995
ISBN-13: 978-8496563995
versió per imprimir
Comentaris publicats
Afegeix-hi un comentari:
Per poder deixar comentaris us heu de registrar:- Si ja disposeu d'un compte, feu clic a iniciar sessió.
- En cas contrari, feu clic aquí per registrar-vos gratuïtament.
EDITORIAL
|
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
![]() | Subscriviu-vos al nostre butlletí |
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+] En Manel Capdevila ens explica que Catalunya va ser un regne i que a més, el terme que es va emprar per denominar...[+] No cal remuntar-nos al segle XV per trobar indicis de manipulació de la història. La Vikipèdia espanyola n'és...[+] |
DARRERS ARTICLES COMENTATS
EL MÉS COMENTAT
(En els darrers 90 dies)
(En els darrers 90 dies)
EL MÉS LLEGIT
![]() ![]() |
SECCIONS |
PROJECTES |
L'INSTITUT |
A LA XARXA |
Aquest llibre tan valent de'n Mayolas, ens fa entendre quins eren els poders de Colom i perquè s'el tracta com a un príncep. des d'ell creixeran moltes coses. Excel·lent
Un llibre fonamental per entendre una part de la nostra història del segle XV i molt recomenable per als portuguesos pequè entenguin una part de la seva història que ha romàs amgada i que, de retruc, ha afectat el coneixement de la vida d'en Colom i dels seu fll Ferran Colom.