EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Quan llegeixis una biografia, tingues present que la veritat mai és publicable."
George Bernard Shaw
ARTICLES » PROJECTE LLEONARD
Data de publicació: 02-05-2019  6211

La nit dels ignorants

500 anys de la mort de Leonardo da Vinci

L’Institut Nova història fa saber als seus seguidors que avui es compleixen 500 anys de la mort del geni del Renaixement conegut per Leonardo da Vinci. Per aquest motiu, En Xavier Solà va entrevistar l’investigador i escriptor Jordi Bilbeny, al programa "La nit dels ignorants", de Catalunya Ràdio. En reproduïm l’entrevista.




Avui dijous es compleixen 500 anys de la mort d’un geni amb majúscules: Leonardo da Vinci, científic, astrònom, enginyer, inventor, anatomista, pintor, escultor, arquitecte urbanista, naturalista, músic, poeta, filòsof i escriptor. Dins l’espai “No ho entens”, l’investigador i escriptor Jordi Bilbeny explica que “Leonardo va ser fill de família papal vinculat a la casa reial catalana”.

02/05/2019

'La nit dels ignorants 3.0'

https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/la-nit-dels-ignorants-3-0/500-anys-de-la-mort-de-leonardo-da-vinci/audio/1038128/

Nota:
Aquesta nit, 2 de maig, el canal 33 tornarà a emetre a les 22:53 el film 'Desmuntant Leonardo'. L'emissió es repetirà a les 2:11 i a les 4:43 de la matinada del dia 3 de maig.



Autor: La nit dels ignorants




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41332
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    L'Isidre Casajoana, en un viatge per alemanya, troba uns escuts amb els quatre pals i ens ho comenta en aquesta...[+]
    A ran de la presa de consciència que hi ha a València el Carrer d'En Colom, dit així perquè un gran personatge...[+]
    Davant les múltiples catalanades i catalanismes que l'Alfonso de Valdés deixa als seus llibres, en Raimon...[+]
    Un cop feta pública la restauració de la Gioconda del Museu del Prado, l'Albert Fortuny ens dóna el seu punt de...[+]