EN
Crea el teu compte
Accedeix
"(...) la neutralitat aparentment objectiva i científica de l'historiador, que mira endarrere i sentencia què és el que realment va succeir, és producte de la seva identificació amb el vencedor"
Àlex Matas i Pons. «Els marges dels mapes: una geografia desplaçada.»
NOTICIES »
Data de publicació: 07-02-2007  9047

6è Simposi de la Descoberta Catalana d'Amèrica - Miquel Capdevila

"Els instruments, cartes i taules de navegació d´En Colom foren catalans" per Manel Capdevila

Arenys de Munt va acollir la sisena edició del Simposi sobre la Descoberta Catalana d'Amèrica, una iniciativa que es va començar anys enrere i que té per objectiu no només reivindicar la catalanitat de la descoberta d'Amèrica, sinó també aprofundir sobre certs aspectes, com la culminació de l'expansió de l'estat català. Aquesta edició va comptar amb un convidat d'excepció, el periodista i escriptor Matthew Tree, encarregat d'oferir una conferència introductòria als assistents. Al llarg de tot el dia, estudiosos sobre el tema i persones interessades en el món de la història s'aplegaren per reflexionar sobre diferents qüestions que relacionen la descoberta d'Amèrica amb Catalunya.







Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1139
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Van ser traduïts els autors catalans dels segles XVI i XVII sistemàticament al castellà? Ho van ser alguns de...[+]
    Entre les primeres biografies redactades d’En Colom, tenim la de l’«italià» Paolo Giovio, que va escriure...[+]
    Tothom assegura que Jeronimus Bosch era un pintor flamenc, però en Pau Mora ha trobat una referència que ens fa...[+]