Crea el teu compte
Accedeix
"Sense Història és impossible fer política."
Jules Michelet
EDITORIAL »
Data de publicació: 26-05-2010  9123

Coneixement i percepció

El coneixement humà és un aspecte de les nostres vides tan essencial com complex. Sense haver d'entrar en consideracions filosòfiques, qualsevol persona es pregunta en un moment o altre què vol dir saber una cosa. Són mots, saber i conèixer, que fem servir de manera quotidiana. Diem que sabem anglès, que coneixem l'obra d'un escriptor, que coneixem un país o que sabem com és el món de l'empresa. Amb tot, segur que també en alguna ocasió hem tingut la sensació que algú feia trontollar aquesta base nostra tan aparentment sòlida. Segur que alguna vegada hem dit, en veu alta o en silenci, "Ostres!, doncs jo em pensava que..."

Tenir un coneixement profund de qualsevol cosa pot arribar a demanar un esforç descomunal. I fins i tot podríem dir que un coneixement de debò, absolut, és impossible perquè és contrari a la nostra naturalesa humana. Entre l'ús quotidià i lleuger de la paraula i aquesta accepció més extrema que ens infon tant de respecte, per a la majoria de nosaltres la relació amb el coneixement és una relació d'aproximació contínua. Passa, però, que confessar la nostra ignorància respecte de qualsevol assumpte no està gaire ben vist. Sovint el que fem és construir-nos una explicació de mínims, per anar tirant, pensada potser per ser un punt de partida per a ampliacions posteriors, però que acaba esdevenint força definitiva.




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40775
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Un altre argument més per ajudar-nos a entendre que la conquesta de Mèxic va ser duta a terme per...[+]
    Quan va arribar el blat de moro a Catalunya? Tot i que sembla, pel nom, que ja hi havia de ser des de temps...[+]
    Pep Comajuncosa analitza les connexions de Calixt III amb la casa reial...[+]
    Empordà Televisió recull la notícia de la presentació del llibre "El Quixote va esborrar el Quixot", de Lluís...[+]