EN
Crea el teu compte
Accedeix
"..el que realment va passar és només una petita part de tot el que va passar.
Tot en la història segueix sent incert, els esdeveniments més grans, així com la menor incidència."
Goethe
NOTICIES » PROJECTE LA CORONA CATALANO-ARAGONESA
Data de publicació: 20-07-2023  3502

Víctor Cucurull

Conferència d'en Víctor Cucurull: 'La guerra dels dos Peres. Una ficció bèl·lica sobre el control de Castella'

Publiquem l'enregistrament de la conferència al nostre canal de Youtube, on hi podreu accedir a través de l'enllaç compartit.

Víctor Cucurull a la conferència de la Casa Elizalde de Barcelona.

Publiquem la conferència de l'historiador Víctor Cucurull sobre l'episodi del segle XIV dC de la guerra dels dos Peres, que teòricament va enfrontar el rei català Pere Terç (Pere el Cerimoniós) amb el rei castellà Pedro el Cruel.

Tanmateix, l'investigador ens planteja la possibilitat que tot plegat fos una ficció bèl·lica que, en realitat, amaga el control de Castella per part del monarca català, que hauria estat desdoblat en dos personatges (els dos Peres) per part de la censura historiogràfica espanyola.

La xerrada forma part del Cicle de conferències de primavera sobre la història censurada de Catalunya, organitzades per l'Institut Nova Història (INH), que en aquest cas va tenir lloc a la Casa Elizalde de Barcelona, el dia 19 d'abril del 2023.

Podeu accedir a l'enregistrament de la conferència en el següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=qfj7LZghxEo



Redacció: Víctor Cucurull




Descarregar PDF de l'article

  1. Moloc
    29-07-2023 11:54

    Jo faig una altra lectura i és que si d'entrada tant el rei de Castella com el de Catalunya eren el mateix, era impossible una guerra entre reis. I això d'anar empaitant-se i quan l'un arriba l'altre ja ha marxat no té ni solta ni volta. Un dels dos havia de fer algun atac i no quedar a tal lloc amb l'altre per estonyinar-se com dues bandes de carrer. No sé com ha pogut colar durant tant de temps.

  2. Iznogud
    24-07-2023 22:16

    Salut a tots des de La Seu d'Urgell.
    En aquest cas veig que el Cerimoniós l'únic que feia era estafar als catalans, fent-se un fart de convocar corts per a recaptar pasta amb el pretext de finançar una guerra inexistent.
    Segurament va fer el mateix a Castella amb el seu alter ego el Cruel.
    "I semblava tonto el del punyalet !"

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
559
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
L'obra d'En Servent està condicionada per la censura i pel control ideològic? O és només una distracció...[+]
Si En Colom a Castella va ser considerat sempre estranger, això volia dir que mai no hi va tenir casa. El fiscal...[+]
Quan trobem en textos castellans del Siglo de Oro l'expressió “rayo de sangre”, “rayo de leche”, “rayo...[+]
Sabies que la dona del gran compositor rus Seguei Prokófiev va ser la catalana Carolina Codina? En Bartomeu...[+]