EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La història és, en essència, una construcció narrativa: Els historiadors no sols escriuen els fets, sinó que els organitzen"
Hayden White, historiador dels EUA
ARTICLES » PROJECTE MITOLOGIA CATALANA
Data de publicació: 31-12-2019  5933

Jordi Bilbeny

El pessebre de Nadal: història i mite

Us oferim el videu de la conferència que En Jordi Bilbeny va impartir el 12 de desembre passat sobre la història del pessebre i els mites que reflecteix. Es tracta d'una nova visió sobre la nostra tradició nadalenca.

En Jordi Bilbeny ens comenta les darreres investigacions sobre les figures i la tradició del pessebre a casa nostra. Desgrana un entremat de troballes que ens porten a deduccions i supòsits rellevants per als catalans o post-catalans.



Autor: Jordi Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

  1. Hola Pepsicola
    18-03-2021 16:10

    Relacionar las barretinas o gorros frigios con el culto a un dios romano es delirante. Los gorros frigios llevan milenios entre nosotros, no es algo ni exclusivo al culto de nada ni exclusivo de los catalanes. Fueron gorros que se pusieron de moda en la segunda mitad del siglo XIII por ejemplo, y encontramos ejemplos desde España hasta Italia en representaciones pictóricas de la época:
    https://heythereimdnvallee.files.wordpress.com/2014/09/pic3.jpg
    http://pds17.egloos.com/pds/200911/07/07/e0017807_4af505140a723.jpg

    Sencillamente se volvieron a poner de moda en los siglos XVIII y XIX, porque todas las modas vuelven, y quedaron en la memoria colectiva a la hora de representar la indumentaria tradicional para los belenes.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 13215€
de 8000€
Queden 3 dies

Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41520
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Per què el catalanisme explica de dues maneres irreconciliables la destrucció de l’esplèndid Castell-Palau...[+]
l'Estat creat pels catalans -durant els segles en què la Nació Catalana va tenir una existència plena- mai no...[+]
En Xavier Martínez Gil fa un repàs a la significació del dia 12 d'octubre i conclou que hauria de ser la Diada...[+]
La façana de l'ajuntament d'Ulm ens aporta una prova més de l'existència i reconeixement de Catalunya com a...[+]