EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Em meravello sovint que la història resulti tan pesada, perquè gran part d'ella ha de ser pura invenció"
Jane Austen (1775-1817) Escriptora
NOTICIES » PROJECTE MEMÒRIA HISTÒRICA
Data de publicació: 17-03-2025  2427

Jordi Bilbeny

En Celdoni Fonoll i En Jordi Bilbeny recorden l'assassinat de més de 200 càtars el 16 de març del 1244

El 16 de març de 1244, ara n'ha fet set-cents vuitanta-un anys, van ser cremats més de dos-cents càtars "màrtirs del pur amor crestian", al Prat dels Cremats de Montsegur (Occitània). Això va significar pràcticament la fi de la Croada contra els Albigesos i l'ocupació d'Occitània per França.




Us convidem a sentir "Cor de càtars", poema d'En Jordi Bilbeny que En Celdoni Fonoll va musicar i cantar fa uns quants anys amb el colpidor arranjament d'En Rafael Subirachs:


 



Redacció: Jordi Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1870
    Llista de reproducció de tots els videus de la 13a UNHLlista de reproducció de tots els videus de la 13a UNH
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Quantes persones vivien a cada casa a la Catalunya del segle XV? Quatre? Cinc? Els còmputs oficials s’acostumen...[+]
    Si Miguel de Cervantes es deia verament Miguel, com és que en un gran tou d'obres d'arreu del món apareix...[+]
    Ignasi Catalan començà a sospitar la procedència ibera de les barres en fixar-se que les figures geomètriques...[+]
    A començament de febrer es va donar a conèixer als mitjans de comunicació el resultat de la restauració de la...[+]