Crea el teu compte
Accedeix
"Què és un docte? Una persona que sota pena d'expulsió no pot trencar els seus vincles amb l'academia a la qual pertany."
Robert Graves. 'La deessa blanca'
NOTICIES » PROJECTE MEMÒRIA HISTÒRICA
Data de publicació: 17-03-2025  1696

Jordi Bilbeny

En Celdoni Fonoll i En Jordi Bilbeny recorden l'assassinat de més de 200 càtars el 16 de març del 1244

El 16 de març de 1244, ara n'ha fet set-cents vuitanta-un anys, van ser cremats més de dos-cents càtars "màrtirs del pur amor crestian", al Prat dels Cremats de Montsegur (Occitània). Això va significar pràcticament la fi de la Croada contra els Albigesos i l'ocupació d'Occitània per França.




Us convidem a sentir "Cor de càtars", poema d'En Jordi Bilbeny que En Celdoni Fonoll va musicar i cantar fa uns quants anys amb el colpidor arranjament d'En Rafael Subirachs:


 



Redacció: Jordi Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40693
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Un historiador del segle XVI afirma que la descoberta d'Amèrica "no s'ha d'atribuir als castellans". El text diu...[+]
    En Daniel S. Bello ens ofereix una crònica de la darrera conferència pronunciada per En Jordi Bilbeny a la...[+]
    Al 1511, en editar-se l'Elogi de la Follia, Erasme ja hi denuncia la pràctica consolidada de la censura, on els...[+]
    La Biblioteca Nacional de la capital francesa conserva un exemplar complet del text del segle xv del qual es creia...[+]