EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Un poble deixa de ser analfabet quan aprèn a llegir i escriure ...la pròpia història"
Paulo Freire
NOTICIES » PROJECTE MEMÒRIA HISTÒRICA
Data de publicació: 17-03-2025  2052

Jordi Bilbeny

En Celdoni Fonoll i En Jordi Bilbeny recorden l'assassinat de més de 200 càtars el 16 de març del 1244

El 16 de març de 1244, ara n'ha fet set-cents vuitanta-un anys, van ser cremats més de dos-cents càtars "màrtirs del pur amor crestian", al Prat dels Cremats de Montsegur (Occitània). Això va significar pràcticament la fi de la Croada contra els Albigesos i l'ocupació d'Occitània per França.




Us convidem a sentir "Cor de càtars", poema d'En Jordi Bilbeny que En Celdoni Fonoll va musicar i cantar fa uns quants anys amb el colpidor arranjament d'En Rafael Subirachs:


 



Redacció: Jordi Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41758
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    En Cesc Garrido ha trobat la ressenya d'una carta enviada per l'Emperador Carles, des de Molins de Rei, a la seva...[+]
    Quantes persones vivien a cada casa a la Catalunya del segle XV? Quatre? Cinc? Els còmputs oficials s’acostumen...[+]
    Quin protagonisme van tenir en el descobriment i quin paper hi va jugar Ferran II en el seu regnat? La intenció...[+]
    El Racing Club Lens de França llueix els colors de la bandera catalana a la samarreta.Una llegenda explica que...[+]