Crea el teu compte
Accedeix
"La història no és factual en absolut, sinó una sèrie de judicis acceptats."
Geoffrey Barraclough
NOTICIES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 25-03-2025  3083 lectures

Pol Bragulat

Ja som a la recta final de la campanya de micromecenatge pel documental «L'Estafa de la Catalunya bilingüe»

Entrevisten En Jordi Bilbeny a Ràdio Montblanc sobre el documental i el projecte de micromecenatge.

Presentació del projecte de documental «L'estafa de la Catalunya bilingüe», amb N'Ignasi P. Ferré i En Jordi Bilbeny

Us presentem el potcast que Na Gemma Bufias ha fet, des de Ràdio Montblanc, per ajudar a difondre aquest projecte audiovisual.

El documental, dirigit conjuntament per N'Ignasi P. Ferré i En Jordi Bilbeny, té per objectiu denunciar la mentida que els catalans sempre hem tingut el castellà com a llengua pròpia, tant als temps actuals com als segles XV, XVI i XVII. I, de retruc, suggereix que moltes obres castellanes de gran ressò popular als estats de la Nació Catalana havien d'haver estat escrites en català per autors catalans, que ens han arribat amb el nom desfigurat mercès a la raó d'estat

 

Ens vols ajudar a fer-ho possible? Sigues protagonista de la recuperació del nostre passat i ajuda'ns a materialitzar el documental:
https://www.inh.cat/micromecenatge/l-estafa-de-la-catalunya-bilingue/contribute/select/3


Redacció: Pol Bragulat




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40738 lectures
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    En Henry Ettinghausen qüestiona la "decadència catalana" dels segles XVI i XVII, fa un repàs de la història de...[+]
    Recuperem aquest article d'En Jordi Bilbeny, aparegut al 1994, que identifica com a "llegua catalana" la "llegua...[+]
    El llicenciat en Història de l'Art Sito Millán ens parla dels seus estudis universitaris i opina que, més...[+]
    La Núria Garcia Quera ens explica la relació que tenen, segons ella, certs topònims pirinencs amb l'euskera...[+]