Crea el teu compte
Accedeix
"Em meravello sovint que la història resulti tan pesada, perquè gran part d'ella ha de ser pura invenció"
Jane Austen (1775-1817) Escriptora
NOTICIES »
Data de publicació: 01-05-2010  6621 lectures

Jordi Bilbeny a El club de TV3 presentant "Cristòfor Colom, príncep de Catalunya"




Jordi Bilbeny presenta el seu últim llibre "Cristòfor Colom, Príncep de Catalunya". Quins són els seus orígens? La versió mes divulgada ens diu que Colom era un llaner Genovès, sorgit de les fondàries del misteri, sense carrera política ni militar, ni estudis de dret ni de fiscalitat, va ser nomenat pels Reis Catòlics --amb l'acceptació de la cort i la conformitat de lleis i d'institucions- virrei, almirall, governador i capità general del nou regne de les Índies. Però, és concebible que un estranger plebeu i analfabet rebés uns títols reservats només als membres de la casa reial?

Ara que fa cinc-cents anys de la mort de Cristòfor Colom, l'historiador Jordi Bilbeny culmina prop de vint anys d'investigació i, mitjançant una documentació exhaustiva, concreta la figura del descobridor d'Amèrica en un Colom de la noblesa Barcelonina d'una família de tradició de mercaders i navegants, diputat, governador, militar, corsari, membre del Consell d'Estat, amb un germà que era president de la Generalitat i un altre que pertanyia a l'Església, amb escut d'armes, seguidor de la causa del conestable de Portugal i de Renat d'Anjou, en tant que reis de Catalunya. Addicte, per tant, al casal d'Urgell i la seva descendència portuguesa. Un personatge noble vinculat a la casa reial: un Colom príncep de Catalunya.






Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

    Aconseguits 2750€
    de 5000€
    Queden 29 dies

    Desgravació fiscal fins al 80% (IRPF)*
    Més informació
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    38734 lectures
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    El Racing Club Lens de França llueix els colors de la bandera catalana a la samarreta.Una llegenda explica que...[+]
    Ignasi Catalan començà a sospitar la procedència ibera de les barres en fixar-se que les figures geomètriques...[+]
    Quines son les conclusions del professor José Antonio Lorente, de la Universitat de Granada, sobre l'estudi...[+]