EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Fins i tot el passat es pot modificar; els historiadors no paren de demostrar-ho."
Jean Paul Sartre (1905-1980) Filòsof i escriptor francès
NOTICIES » PROJECTE LLEONARD
Data de publicació: 30-01-2014  11062

Escolteu un piano fantàstic inventat per Leonardo Da Vinci

Construeixen i fan sonar un instrument musical que En Lleonard tan sols havia dissenyat en un esbós.

La 'viola organista' es construeix i es toca després de 500 anys.

Mentre Leonardo da Vinci pintava les més conegudes peces d'art del món, aparentment tenia temps per esbossar un ràpid avantprojecte per a un instrument: la "viola organista", un piano-violí híbrid que ell mai no va construir. Sembla ben bé un piano, i sona com un piano també, però en lloc de martells que percudeixen les cordes i fan sonar notes, unes manetes embolcallades amb crinera de cavall, com arcs de violí, les frega. El so resultant és familiar però estrany, quelcom semblant a un orgue d'església que sonés una mica borratxo.

El concertista de piano polonès Slawomir Zubrzycki ha construït l'instrument a partir dels plànols originals de Leonardo da Vinci, i recentment l'ha donat a conèixer a una audiència en viu a l'Acadèmia de la Müsica de Polònia, i al qual ara podeu fer un cop d'ull aquí.


Traducció de la notícia publicada a http://www.popsci.com/article/technology/listen-crazy-piano-invented-leonardo-da-vinci?src=SOC&dom=fb




Descarregar PDF de l'article

  1. perepau
    07-02-2014 17:57

    interessats en ampliar l'abast de la notícia i la realitat de l'invent al llarg dels segles, vegeu aquests enllaços: > > http://www.entre88teclas.es/fdp/la-verdad-sobre-la-viola-organista-de-leonardo-da-vinci/ > > http://www.historiadeinstrumentos.com/claviola/

  2. joanjo
    05-02-2014 15:14

    Quina meravella de so. Espectacular. Li desitje molta vida al nou instrument. Gràcies Lleonard per les teues aportacions a la humanitat i gràcies al pianista polac SLawomir Zubrzycki que li ha donat vida a aquest enginy. A gaudir d'aquesta sonoritat única.!!!!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 12315€
de 8000€
Queden 4 dies

Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41504
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
És un paisatge real el paisatge de la Gioconda? Com que no es pot identificar amb cap paisatge italià concret,...[+]
Durant un parell d'anys, En Lleonard va estar al servei d'En Cèsar Borja, en tant que enginyer militar. Gairebé...[+]
Al 1511, en editar-se l'Elogi de la Follia, Erasme ja hi denuncia la pràctica consolidada de la censura, on els...[+]
Sabies que s’ha pogut documentar en almenys dues ocasions que En Cristòfor Colom va escriure una carta en...[+]