Crea el teu compte
Accedeix
"Sense Història és impossible fer política."
Jules Michelet
NOTICIES »
Data de publicació: 29-05-2012  5064

L'Institut Nova Història al setmanari El Triangle

El setmanari El Triangle digital ha fet un esment a les recerques de l'Institut Nova Història avui dia 29 de juny del 2012.

De quin personatge històric insinua l'Institut Nova Història que era català?

Santa Teresa de Jesús! L'Institut Nova Història, que dirigeix Jordi Bilbeny, fa anys que defensa la catalanitat de Cristòfor Colom, un debat que resta obert. Però anant més enllà, aquesta entitat assegura també que molts dels grans noms de la cultura espanyola eren ben catalans. Insisteixen molt en el fet que Miguel de Cervantes era fill de la terra catalana, i que es deia Sirvent, i que el Quixot es va escriure en la llengua d'Ausiàs Marc, i que després fou objecte d'una gran manipulació per fer-lo passar per castellà. L'última sortida dels de Nova Història és la possible catalanitat de Santa Teresa. Bilbeny ho argumentarà en una conferència d'aquí a pocs dies.

Enllaç:
http://www.eltriangle.eu/cat/notices/2012/06/de_quin_personatge_historic_insinua




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40117
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Qui era Hernán Cortés? Va ser també fill d’un home corrent? Va tenir uns estudis escassos? O, altrament, tal...[+]
    Molta gent té la sensació que els catalans no hem tingut mai un passat guerrer i que sempre hem estat una gent...[+]
    La façana de l'ajuntament d'Ulm ens aporta una prova més de l'existència i reconeixement de Catalunya com a...[+]