Accediu  |  Registreu-vos-hi
"La història és sempre una fantasia sense base científica, i quan es pretén aixecar un embull invulnerable i col·locar-hi a sobre una conseqüència, es corre el perill que una dada canviï i s'ensorri tota la carcassa històrica."
Pío Baroja (1872-1956)
EDITORIAL » 17-07-2012
16619 lectures

La Història de la Nació Catalana: un cadàver mutilat

La Història baixmedieval i moderna de la mal anomenada Corona d'Aragó ha estat assassinada, el seu cadàver mutilat i esquarterat, i els seus fragments, repartits per diversos països d'Europa. Aquests fragments, ben maquillats per la historiografia universal, són venerats des de fa segles com alguns dels grans episodis de l'èpica pàtria de cadascun d'aquells territoris. Mentrestant, els policies que haurien d'aplicar-se a resoldre el crim (els historiadors catalans), actuen com si res no hagués passat. Fa molts anys que van arxivar el cas, aparentment resolt després que alguns d'ells es posessin d'acord en diagnosticar una mort natural per "decadència": la decadència de la Nació Catalana.

Igual que forenses llepafils, espantats per la magnitud de la feinada que comportaria el seguiment dels rastres per mirar de recompondre el cadàver, s'acosten el mínim possible a les restes esparses i ensangonades que han quedat a l'escena del crim i actuen com si es trobessin davant d'una figura sencera, només que excepcionalment magre. Era una víctima grassa i sana que de cop i volta s'esllanguí, dictaminen, i desautoritzen l'opinió de qualsevol que s'hi acosta, que topa amb l'evidència de l'assassinat i gosa denunciar que la víctima està tan mutilada que ni tan sols podem fer-nos càrrec de quin aspecte tenia. Simptomàticament, els governs de tots colors i de totes les èpoques, així com la gran majoria de la família acadèmica, els concedeixen credibilitat i totes les cobertures legals, i la versió oficial ja fa anys que és una proclama unànime: mort natural per decadència.

Així les coses, l'única esperança de la societat per a una justícia reparadora que aporti una mica de llum sobre els fets veritables rau en la investigació privada. Detectius sense llicència que, mancats de simpaties polítiques, amb una precarietat de mitjans absoluta —només pal·liada pel compromís i la bona voluntat de petits mecenes particulars—, mirem d'estirar els fils d'una trama cada cop més complexa i apassionant que revela un crim d'Estat.

El principal beneficiari de la desaparició de la Història catalana és el gran Estat castellà que, des del segle XVI i encara avui, es construeix tot dividint i vampiritzant la nostra Nació. Es detecta i ens ho refermen cada dia en el costum inveterat, compulsiu i visceral dels anticatalans i procastellans de negar la catalanitat. "No existíeu; mai heu estat un regne, ni un país; mai vàreu passar de ser el barri mariner del regne d'Aragó; no teníeu idioma: això que parleu és un dialecte pervers que us heu empescat només per tocar els pebrots; si sou més rics que d'altres, no és perquè treballeu, sinó perquè ho heu robat...". Per no tenir, darrerament se'ls ha acudit de dir que tampoc teníem senyera: també la vàrem robar, es veu. Els rebesnéts dels esquarteradors han crescut amb una única cançó al cap, la que canten els seus pares, la mateixa que ja cantaven els seus avis, que la van aprendre dels seus rebesavis: "Malfia't dels catalans! Catalunya no ha existit mai, però si ara existeix, és culpable". De què? "De tot!"

És la lògica defensiva del criminal. Com que no hi havia Història catalana, els seus avantpassats no van mutilar res. Com que no hi havia cos, no hi ha cadàver. I per tant, no hi ha crim. Els anticatalans s'acullen al seu refrany, "Dime de lo que presumes, y te diré de lo que careces", per acusar l'INH i els nostres simpatitzants de presumir d'una Història que Catalunya mai no ha tingut, i ara la volem robar de la de Castella. El nét innocent s'ha cregut la sonsònia de la cançó que li van ensenyar i ja la canta de memòria. Però refrany es contesta amb refrany, i des d'aquí podem dir "Diga'm de què m'acuses, i et diré quina és la teva falta".

Més enllà de buscar culpables i d'establir responsabilitats, però, allò que mou els investigadors de l'Institut Nova Història és l'afany de recuperar, per a nosaltres i per al món, el veritable aspecte del nostre passat. Si ens podem fer càrrec de la nostra Història de debò, si podem arribar a certificar davant del món d'allà on venim, potser el món podrà entendre més bé la llibertat que aquest poble reclamarà d'aquí a poc. Els qui neguen sistemàticament el passat dels catalans ho fan perquè saben, per la vella cançó dels seus avis, que és la millor manera de negar-nos el nostre futur. Un futur al qual tenim tot el dret: tant a nivell individual com a integrants de la Humanitat, com a nivell col·lectiu per la Nació que som i per la Nació que vam ser.

Recuperar el nostre passat, per tant, és una de les eines imprescindibles per recuperar el nostre futur.

Pep Mayolas



Autor: Pep Mayolas




versió per imprimir

Comentaris publicats

  1. De Pere
    30-03-2021 10:48

    La literatura dels segles 16 -17 ja mostrava en aquell temps com a psicopátiques les envestides a Molins de Rei, amb la intenció d'apoderar-se dels seus béns i regnes.

  2. Hola Pepsicola
    29-03-2021 13:41

    @Franquinspain Carme J. Huertas no es experta en nada, es licenciada en Filosofía y Letras y tiene un premio regional de narrativa infantil, nada más.

  3. Gil de Vas
    28-03-2021 20:58

    L'escut d'Espanya diuen que esta format pels escuts de Castella, Lleó, Aragó, Navarra i Granada. Però realment l'escut d'Aragó és l'escut de Catalunya, ja que el d'Aragó, tant l'actual com els antics, està dividit en quarters i tan solament el de Catalunya porta les quatre barres soles. Actualment hi ha quatre comunitats que porten a l'escut de les quatre barres, però tan solament el de Catalunya les llueix soles. Als altres tres els cal algun element distintiu per a diferenciar-se de l'original i si mai Catalunya s'independitza, el rei d'Espanya seguirà sent rei d'Espanya, però hauran de modificar-ne l'escut.

  4. Hola Pepsicola
    26-03-2021 13:56

    Victimizarse y culpar de todos los males a un enemigo colectivo exterior no sirve para nada, al menos para nada bueno. Por desgracia a lo largo de la historia es un discurso que ha calado con demasiada facilidad.

  5. ENRICSVH
    27-10-2016 12:30

    Després de quatre anys de l'escrit de l' Isidre, on explica el perquè ens volen fer desaparèixer, el seu raonament es impecable i a demés explica que els altres estats implicats hi col·laboressin en esborrar tot rastre de la nostre historia.
    Pels de l' Institut d' Història Nova, la meva admiració, per la feina que feu.

  6. carme
    22-09-2013 17:30

    "El llarg habit de no pensar en quelcom com erroni li dona aparença superficial de ser correcte, i fa que aparegui primer una formidable cridòria en defensa d'aquest hàbit. Però el tumult desapareix. El temps fa més conversos que la raó." Thomas Paine "sentit comú" De tant en tant, val la pena recordar-ho...

  7. Tramontana
    09-08-2013 13:28

    Hi han rovellons que es volen fer passar per pinetells. només els bons boletaires els saben distinguir. Uns deixen anar més sang que els altres.... Ja sabem que els botiflers sempre existiran a Cataluya, sobretot pq. se senten forts per l'imperi que sempre els ha protegit. En canvi, els catalans som uns autèntics herois pq. sempre tenim la sensació que ens podem estar jugant la pell per defensar Catalunya... Fins ara sempre hem tingut les de perdre amb tantes inquisicions i dictadures imposades pels castellans. Esperem que la cosa pugui canviar aviat! Salut a tots els de INH!!!

  8. pinetell
    15-11-2012 19:05

    per què no us dediqueu a fer història científica i no mitologia essencialista?.A mi l´origen geogràfic d´en Colom m´interessa d´allò més mínim.Era un genocida que va caracteritzar els indis caribs com a canibals i ho va escriure formalment als reis el 4 de març de 1493.Com que tenien l´hàbit bestial de menjar carn humana eren esclavitzables i exterminables.De Pals no podia salpar cap nau si de cas de Fontanilles.Els naturals dels regnes d´Aragó eren 400 segons els registres de Sevilla,així que poc protagonisme català en el "descobriment"d´Amèrica podia haver-hi.També m´estranya que un país que tot just iniciava la recuperació econòmica després de la Crisi de la Baix Edat Mitjana,i amb uns buits demogràfics que feien necessària la importació de mà d´obra occitana hagi produït practicament a tot els pensadors i literats del segle XVI tal com sosteniu.Fóra molt més profitós que us dediquessiu a l´estudi de les classes populars que estan completament absents de les investigacions del vostre institut.De falsicacions en la història de Catalunya n´hi han moltes (Guifré el Pilós,les Corts catalanes,Lluís Companys,l´Assemblea de Catalunya...)i no precisament produïdes per enemics externs.

  9. Ramir
    20-10-2012 03:40

    Jo sospito que en Charlyplaza és català, també.

  10. charlyplaza
    20-10-2012 00:19

    Es cierto que la historia ha estado, y está claramente manipulada. Afirmaciones como que la Venus de Willendorf es paleolítica gravetiense, que las pirámides son egipcias o que César era romano no son más que burdas manipulaciones de los malvados historiadores castellanos, empecinados en negar la catalanidad innegable de todo lo expuesto. Todo ello es catalán, como prueba la senyera que la Venus luce en una de sus nalgas, la inspiración catalana del nombre "Keops", o la famosa frase pronunciada en catalán por el ilustre romano al cruzar el Rubicón (que también está en Cataluña, por cierto): "Alea iacta est".

  11. Xaxo
    19-10-2012 21:15

    Que la Corona d´Aragon no va existir? Vosaltres si que sou uns manipuladors !!!!

  12. Andreu
    05-10-2012 20:57

    molt bona teoria la de l'Isidre, 4 comentaris més avall potser estaria bé que algun historiador l'aprofundís, possiblement has trobat l'autèntic motiu de l'odi que ens tenen

  13. montserrat
    07-09-2012 23:07

    per casualitat em vaig trobar amb els contes d'en draconel .... ¿tenen bases científiques o és una mena de canalitzador de memòria acasica?. el noi és bastant donat al esotèric, però m'agrada la seva història ocultada de catalunya.

  14. Jordi Joaquim
    18-08-2012 18:29

    Per si a algú li interessa, estic recopilant moments historics en una mena de timeline de Catalunya. Es un Work in Progress http://tinyurl.com/TimelineCatalunya

  15. Pep
    18-08-2012 14:05

    Molt bon comentari, Isidre!

  16. Isidre
    15-08-2012 18:05

    Volen destruir Catalunya !! Voleu saber perquè? S. B., 05/06/2012 a les 17:12 (Al www.naciodigital.cat) La manifesta voluntat de destruir Catalunya i la catalanitat no és fruit d’un odi irracional, ni d’enveja, ni perquè ens volguessin sotmetre per colonitzar-nos i espoliar-nos, no rau en una voluntat d’enriquiment a costa nostra ni de voler aconseguir el que teníem. És, al nostre entendre, molt més simple i perversa alhora. La nostra simple existència com a societat lliure i avançada amb uns sistemes de govern participatius, i on la iniciativa privada podia reeixir sense l’aixopluc del poder dominant, era una terrible amenaça per a les monarquies totalitàries i absolutes que s’havien configurat al nostre voltant. Com a tal amenaça calia destruir Catalunya, anorrear la nació i els seus membres, eliminant qualsevol vestigi de catalanitat i esborrant-ne tot record. Ja que la nostra identitat i el nostre caràcter estava en la gènesi d’aquest estat que s’anomenava Catalunya. Com un càncer la nostra concepció de viure en llibertat, sense sotmetre’ns a una autoritat imposada, podia desfer com un castell de sorra els fonaments del poder que sustentaven aquestes monarquies, on el poder del rei, emperador o papa era absolut. El català no té amo ni senyor, pacta. És aquest esperit indòmit el que ens fa tan perillosos, és aquesta certesa de ser persones lliure i d’actuar com a tal el què més por fa a aquells que pretenen dominar als demés. No esperem ser governats, ni bé ni malament, volem governar-nos nosaltres mateixos, el pacte és una decisió consensuada, el pacte és una decisió adaptable, el pacte és una manera de trobar un punt mig que beneficiï a tothom. El pacte és una manera incontrolable de prendre decisions, perquè depèn de la voluntat i el criteri de tots els que participen en la presa de la decisió. I és cert que una voluntat pot ser comprada o corrompuda, som humans, som vulnerables a temptacions, però no poden ser comprades ni totes les voluntats, ni sempre. L' única manera de dominar una persona lliure és eliminar-la, i la única manera de dominar un poble lliure es eliminar-ne el màxim nombre d’individus, i sobre tot la consciència i el record d’haver-ho estat. I aquest serà l’ultim eix de treball, l’intent d’anorrear un poble i tot vestigi de la seva existència.

  17. Pep
    31-07-2012 19:08

    Tu ho has dit, Josep Ma. No val la pena perdre-hi el temps. Els seus altaveus són molt més potents que els nostres, i la seva capacitat de mentir és inesgotable, sobretot per a les orelles més complaents i necessitades d'un ase dels cops a qui inculpar de tots els mals d'Espanya. La nació espanyola és tan pobra i artificial (només és una nació castellana amb altres nacions històriques cosides maldestrament a Castella) que necessita la injecció diària d'odi a l'enemic per a mantenir-se viva en contraposició a un adversari imaginari. La nostra esperança és que la seva mateixa periodicitat, l'obsessiva insistència amb què es diu mal dels catalans acabi saturant la seva audiència. La gent intel·ligent d'Espanya ja s'ha adonat de la malaltissa fal·làcia que se'ls destil·la cada dia des de determinats mitjans. Els espanyols poc intel·ligents que encara no han vist com se'ls enreda, o els interessats en sentir malparlar de Catalunya, aquests no els convencerem ni amb totes les raons del món. Em sap greu per ells. S'ofegaran plens de fel i de ressentiment. És de calaix que Catalunya és una nació molt més antiga, molt més oberta, sòlida i solvent que l'espanyola. Que no som un invent del segle XIX, com proclamen. Al XIX hi ha una febrada nacionalista a tot Europa. França, Anglaterra, Alemanya, Espanya, la naixent Itàlia... remenen la Història i el present d'aleshores per afirmar-se. Catalunya també. Si ens va venir la febre de les nacions, és que n'érem una. Però no una qualsevol. Que si a dia d'avui, després de tants segles d'ocupació i genocidi, encara no han pogut amb nosaltres, és perquè nosaltres som de debò i ells no. Si el català també és un invent modern i de laboratori, no trigaria tant a desaparèixer com ho està fent, i pretendre que el valencià és un idioma diferent i més antic que el català és una broma de blavero adoctrinat a la FAES (Falange Auténtica Española del Siglo XXI). Crec que algunes d'aquestes qüestions estan molt ben respostes per l'Oriol Junqueres en el seu cara a cara amb el director de La Razón, a El món a RAC1, fa un parell o tres de dilluns. L'un esgrimeix arguments històrics; l'altre només exhibeix les afirmacions de formulari FAES apuntalades, això sí, en un odi congènit a la catalanitat, como debe sentir todo buen español que se precie. Com va dir l'andalús Cánovas del Castillo, "es español quien no puede ser otra cosa". Nosaltres, afortunadament, som una altra cosa. Quan es cansin de viure odiant, parlem i debatim. Mentrestant no val la pena.

  18. josep maria
    30-07-2012 22:54

    Per xiripa he vist els videos que Jimenez los Santos parla sobre la història del català, valencià, etc. tenint com a convidat un suposat savi de no sé on. També avui per xiripa canviant ràdios al cotxe he sentit la COPE en què deien coses en contra de les autonomies, especialment les despeses dels catalans amb la immersió lingüística, i altres innecessàris àmbits. Tot conegut. Però el que veig és que ells van fent piano piano pedagogia del seu pensament fatxenda a nivell popular que la gent s'empassa i memoritza. Seríau capaços en poques paraules d'evidenciar públicament, amb arguments històrics, la falsetat d'aquells falsos predicadors? No demano perdre-hi el temps però sí que no quedi sense rèplica allò fals que es fa públic en un àmbit universal. Desmentim les mentides!

  19. Admin
    18-07-2012 11:17

    Hem escoltat les vostres peticions per incloure un botó per poder piular a twitter i ja l'hem incorporat. Gràcies per la suggerència.

  20. perepau
    18-07-2012 01:53

    d'acord amb el company piulador Angel Daniel: sense l'opció Twitter els articles de l'INH perden un ressò mediàtic que per la qualitat dels continguts es mereixen. Faré la mateixa proposta a @inhcat

  21. Carles
    18-07-2012 00:03

    Catalunya, mare de la cultura europea. I no ho dic jo, sinó que ho diu l'Alexandre Deulofeu.

  22. Pere Blavet
    17-07-2012 23:51

    A mi em sembla del tot necessari una llista d'aquests "forenses" ganduls que ja els hi està bé la cosa com està. Si se'ls critica em sembla just saber a qui es critica, jo que no sóc ni acadèmic ni historiador ni res més que un pobre bandoler amb mala cara no voldria per desconeixement compartir taula amb aquesta mena de gent tant ufana i tant superba.

  23. Rafael Mendieta
    17-07-2012 20:37

    Hi estic completament d'acord. Qui perd les arrels ho ha perdut tot. Fem tot l'esforç que calgui per si encara s'hi és a temps. Amb la vostra iniciativa teim obert el camí. Moltes gràcies

  24. SEBASTIA SARDINE I TORRENTALLE
    17-07-2012 17:37

    Esteu fent una molt bona feina. Confio que la meva biografia sobre RAMON FREDERIC DE VILANA PERLES, - el gran oblidat -ja en edició, estudiada i redactada en la mateixa clau, aportarà tamé moves claus i angles d'estudi per fer-nos coneixer millor la nostra història. Sebastià Sardiné i Torrentallé.

  25. Marcel Mañé
    17-07-2012 17:30

    Sostinc: Catalunya és el territori, país i nació que governaven els catalans abans d'adquirir Aragó. Confederació Catalana (o a molt estirar, Confederació Catalana-Aragonesa), després d'adquirir Aragó. Confederació Catalana, després de conquerir València (no Confederació Catalana-Aragonesa-Valenciana). Imperi Català, després de conquerir altres territoris (a Wikipedia es dóna el nom d'imperi a molts imperis molt poc coneguts).

  26. Àngel Daniel
    17-07-2012 17:07

    Als articles els hi falta l'opció Twitter. És important per la bona difusió.

  27. wakinyan
    17-07-2012 15:47

    fantàstic! Estic d'acord al 100%. Ànims i sort amb la vostra causa, que és vital. Un pais sense memòria és un pais fràgil i insegur. Cal recuperar la història per recuperar la dignitat i per ajudar a cercar el camí de la llibertat.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
36915 lectures
23è Simposi sobre la Història Censurada de Catalunya
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Pau Tobar relaciona Santa Klaus o Sant Nikolaus, que prové de València i porta taronges i d'altres regals...[+]
Quondam vol dir difunt? Sí, és clar: i s’aplica quan algú és un difunt biològic. Però també s'utilitza...[+]
Eren castellans els primers mercedaris que van passar a Amèrica després de la conquesta colombina? Per En Cesc...[+]
Es pot interpretar que el nom de Quixot vol dir Tòxic? En Bilbeny fa anys que ho defensa. Ara en Brauli...[+]