Crea el teu compte
Accedeix
"Si no som capaços de qüestionar aquells que ens diuen que tal cosa és veritat, estem a mercè de qualsevol xerraire, polític o religiós"
Carl Sagan
ARTICLES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 02-08-2022  1933

Llogari Pujol

La saviesa d’Egipte en la creació del cristianisme

Llogari Pujol presenta en aquesta conferència el seu llibre del mateix títol.

Llogari Pujol

Llogari Pujol ens exposa des d’una visió antropològica-psicoanalítica “La saviesa d’Egipte mare del Cristianisme”. D’entrada diu que la nostra estructura mental està físicament desenvolupada en “tres cervells”: el reptilià, el límbic i el neocòrtex, i això marca les nostres capacitats i els seus límits. Vivim permanentment en una espècie de “miratge”.  I avui, quan ens enfrontem amb una problemàtica múltiple, com és indagar sobre «la mare del Cristianisme», inexorablement es desvetllen les posicions de fe, creences, amenaces, aspiracions i temors.

L’anàlisi “històrico-crític”, apareix com a «Missió impossible».  Cal tenir moltes cordes en el seu arc per arriscar aquesta aventura. La metodologia que empra és la forjada pels alemanys del “SITZ IM LEBEN”, o sigui, replantejar la recerca intentant re-situar tots els elements dins del marc cronològic i documental amb valor històric provat. Així, no s’accepten discursos teològics previs.

El llibre engloba l’anàlisi dels següents camps:

  • Els documents literaris egipcis en el major nombre possible.
  • Els esdeveniments ocorreguts en el món del jueus egipcis, sobretot d’Alexandria, com son els de la familia de Filó, tots ells pro-romans.
  • El fet mai posat de manifest, com és el de l’inici de la Guerra jueva contra Roma, a causa del comportament d’Eleazar ben Ananias, zelota, “rector” del Temple de Jerusalem, que va incitar a no presentar les ofrenes pel sacrifici fetes per l’Emperador. Allò resultà en un acte de provocació a la guerra. Aquest fet es va traslladar en al passatge de “l’Expulsió dels mercaders del Temple” per Jesús. Una “retroversió històrica” genial per part dels evangelistes.
  • El descobriment d’un conte egipci, dins d’una tomba d’un monjo copte i la seva possible valoració  com a baula i nexe d’unió entre la saviesa d’Egipte i el moviment cristià. Aquest és l’objecte de la tesi doctoral de Pujol «Les sources egyptiennes du Nouveau Testament» (Les fonts egípcies del Nou Testament).

Tot junt, se'ns dirigeix cap un replanteijament de la fe cristiana i la de la veritable història: El verdader mite és la “Història de Jesús” i la veritable Història és el Mite de Jesús.



Autor: Llogari Pujol




versió per imprimir

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

    Aconseguits 2100€
    de 5000€
    Queden 36 dies

    Desgravació fiscal fins al 80% (IRPF)*
    Més informació
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    38659
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Va poder viure 92 anys En Cristòfor Colom? Va poder creuar l’Atlàntic en el seu primer viatge als 78? Un marí...[+]
    Per què van tancar Joana la Boja a la presó? Per amor? Perquè era boja? O per una evident raó d’Estat? En...[+]
    Més enllà de tots els tòpics que s'han dit sobre Sant Jordi, ara en Jordi Bilbeny aprofundeix en les arrels...[+]
    És cert que el primer viatge de descoberta al Nou Món el va pagar la reina de Castella? A final del s. XIX...[+]