Crea el teu compte
Accedeix
"Mentre els lleons no tinguin els seus propis historiadors, la història de la cacera glorificarà sempre el caçador”"
Chinua Achebe
ARTICLES » PROJECTE MITOLOGIA CATALANA
Data de publicació: 15-10-2014  9813 lectures

Jordi Portabella

Per què la Mercè és la patrona de Barcelona?

Jordi Portabella ens explica que la Mercè va ser la patrona de Barcelona només després del 1714, en què va substituir una Santa Eulàlia excessivament polititzada i compromesa amb la resistència de Barcelona i les llibertats de Catalunya.



Autor: Jordi Portabella




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

  1. Lluís
    06-11-2014 14:46

    Com amb tot hi ha diferents parers: http://merce.bcn.cat/ca/hist%C3%B2ria . :) Tot és ple de mentides i mitges veritats.

  2. Joaquim
    05-11-2014 03:42

    A veure si s'assabenta el senyor Portabella, i de passada l'INH, que Santa Eulàlia segueix sent la patrona de la ciutat de Barcelona. La Mercè només ho és de la diòcesi.

  3. Lluís
    16-10-2014 18:17

    No passeu per alt el comentari que diu que Servent és salvat per Mercedaris (i no per Trinitaris, com diuen molts altres).

  4. Joan S.
    16-10-2014 16:44

    Molt interessant!!!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
39363 lectures
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
Llista de reproducció de tots els videus de la 12a UNH
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
El Racing Club Lens de França llueix els colors de la bandera catalana a la samarreta.Una llegenda explica que...[+]
L'any 1519 Barcelona era la capital del regnes de les Espanyes, quan Carles I va ser proclamat, el mes de Novembre...[+]
Al 1511, en editar-se l'Elogi de la Follia, Erasme ja hi denuncia la pràctica consolidada de la censura, on els...[+]
El refrany esmentat al Quixot "andar buscando los tres pies al gato", és una altra prova concloent que el Quixot...[+]