Crea el teu compte
Accedeix
"La gent està atrapada en la història, i la història està atrapada a la gent."
James Baldwin
ARTICLES » PROJECTE MITOLOGIA CATALANA
Data de publicació: 15-10-2014  9908 lectures

Jordi Portabella

Per què la Mercè és la patrona de Barcelona?

Jordi Portabella ens explica que la Mercè va ser la patrona de Barcelona només després del 1714, en què va substituir una Santa Eulàlia excessivament polititzada i compromesa amb la resistència de Barcelona i les llibertats de Catalunya.



Autor: Jordi Portabella




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

  1. Lluís
    06-11-2014 14:46

    Com amb tot hi ha diferents parers: http://merce.bcn.cat/ca/hist%C3%B2ria . :) Tot és ple de mentides i mitges veritats.

  2. Joaquim
    05-11-2014 03:42

    A veure si s'assabenta el senyor Portabella, i de passada l'INH, que Santa Eulàlia segueix sent la patrona de la ciutat de Barcelona. La Mercè només ho és de la diòcesi.

  3. Lluís
    16-10-2014 18:17

    No passeu per alt el comentari que diu que Servent és salvat per Mercedaris (i no per Trinitaris, com diuen molts altres).

  4. Joan S.
    16-10-2014 16:44

    Molt interessant!!!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
39657 lectures
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
Llista de reproducció de tots els videus de la 12a UNH
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Leandre Martí ens aporta una prova més de la reelaboració del passat, aquesta vegada centrada en...[+]
Les reflexions sobre la bandera dels Estats Units ens poden donar més d'un ensurt. Respira i relaxa't, perquè...[+]
Quines son les conclusions del professor José Antonio Lorente, de la Universitat de Granada, sobre l'estudi...[+]
En David Grau exposa els seus dubtes i reflexions sobre el nom del Mestre del Renaixement. Era realment De Vinci?...[+]