Crea el teu compte
Accedeix
"Gran és la veritat, però més gran encara és el silenci sobre la veritat"
Aldous Huxley
ARTICLES » PROJECTE MITOLOGIA CATALANA | Data de publicació: 15-10-2014 | 9565

Jordi Portabella

Per què la Mercè és la patrona de Barcelona?

Jordi Portabella ens explica que la Mercè va ser la patrona de Barcelona només després del 1714, en què va substituir una Santa Eulàlia excessivament polititzada i compromesa amb la resistència de Barcelona i les llibertats de Catalunya.



Autor: Jordi Portabella




versió per imprimir

  1. Lluís
    06-11-2014 14:46

    Com amb tot hi ha diferents parers: http://merce.bcn.cat/ca/hist%C3%B2ria . :) Tot és ple de mentides i mitges veritats.

  2. Joaquim
    05-11-2014 03:42

    A veure si s'assabenta el senyor Portabella, i de passada l'INH, que Santa Eulàlia segueix sent la patrona de la ciutat de Barcelona. La Mercè només ho és de la diòcesi.

  3. Lluís
    16-10-2014 18:17

    No passeu per alt el comentari que diu que Servent és salvat per Mercedaris (i no per Trinitaris, com diuen molts altres).

  4. Joan S.
    16-10-2014 16:44

    Molt interessant!!!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
38589
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Manel Capdevila ens explica la importància de diferenciar entre el terme "regne d'Aragó" i el terme "Corona...[+]
En Pau Mora ens aporta informació d'un frare agustí català anomenat Erasme, a qui se li perd la pista a...[+]
Article d'Andreu Mas publicat al diari El Punt - Avui, el 15 de novembre del...[+]
En Felip Rodríguez ha trobat un text que explicita de forma incontestable que el famós pintor de l'alt...[+]