Crea el teu compte
Accedeix
"Per estimar el país cal sentir que té un passat, però no cal estimar l’embolcall històric d’aquest passat.
Cal estimar la seva part muda, anònima, desapareguda"
Simone Weil
ARTICLES » PROJECTE MITOLOGIA CATALANA
Data de publicació: 15-10-2014  9667 lectures

Jordi Portabella

Per què la Mercè és la patrona de Barcelona?

Jordi Portabella ens explica que la Mercè va ser la patrona de Barcelona només després del 1714, en què va substituir una Santa Eulàlia excessivament polititzada i compromesa amb la resistència de Barcelona i les llibertats de Catalunya.



Autor: Jordi Portabella




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

  1. Lluís
    06-11-2014 14:46

    Com amb tot hi ha diferents parers: http://merce.bcn.cat/ca/hist%C3%B2ria . :) Tot és ple de mentides i mitges veritats.

  2. Joaquim
    05-11-2014 03:42

    A veure si s'assabenta el senyor Portabella, i de passada l'INH, que Santa Eulàlia segueix sent la patrona de la ciutat de Barcelona. La Mercè només ho és de la diòcesi.

  3. Lluís
    16-10-2014 18:17

    No passeu per alt el comentari que diu que Servent és salvat per Mercedaris (i no per Trinitaris, com diuen molts altres).

  4. Joan S.
    16-10-2014 16:44

    Molt interessant!!!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 5920€
de 5000€
Encara hi pots col·laborar

Desgravació fiscal fins al 80% (IRPF)*
Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
38971 lectures
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Quin paper van tenir els Rovira a la Cúria Vaticana? Van ser aquests mateixos Rovira o de la Rovira anomenats...[+]
Com és que al primer llibre d'Erasme en castellà hi ha un escut amb les armes reials catalanes i...[+]
Era mort En Joan Colom al 1484 com insisteixen a demostrar des del Centre d'Estudis Colombins, perquè així...[+]
En David Grau ens demostra que en Leonardo Da Vinci no era un pobre desgraciat que tenia bona mà amb el dibuix i...[+]