EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La llengua i la història són el botí més preuat a l'hora de sotmetre un poble"
Àngel Guimerà
ARTICLES » PROJECTE MEMÒRIA HISTÒRICA
Data de publicació: 28-12-2018  4357

Unes obres al castell d'Aín trauen a la llum una espasa medieval

'L'espadana', com s'ha batejat la peça descoberta, mesura 94 centímetres de longitud i data del segle XIV. Notícia del dia 26 de desembre al Diari digital «La Veu».


Una imatge de l'espasa facilitada pel Servei Territorial de Cultura i Esport de Castelló.

Les excavacions arqueològiques per a la consolidació del sector sud-est de la muralla del castell d'Aín, cofinançades per la Generalitat i per l'ajuntament d'aquest municipi de la Plana Baixa, han permés trobar una espasa medieval en bon estat de conservació.

La peça descoberta, batejada com 'l'espadana', ha sorprés els tècnics i la ciutadania, ja que "trobar aquest tipus de peces en una excavació arqueològica és extremadament inusual, cosa que la converteix en una troballa excepcional", segons un comunicat del Servei Territorial de Cultura i Esport de Castelló.

Les excavacions, dirigides per l'arqueòleg Vicente Vivó Agulló, han revelat una habitació de majors dimensions que les anteriors conegudes, lloc de la troballa de l'espasa amb 94 centímetres de longitud i una creu de 13 centímetres. "Per la seua tipologia i context arqueològic, la peça es dataria en el segle XIV i segurament es va conservar com a conseqüència de la destrucció del castell durant la Guerra dels dos Peres", asseguren fonts de la investigació.

El descobriment s'emmarca dins de la segona fase del projecte d'excavació i consolidació del castell d'Aín, encaminat a "evitar la creixent deterioració d'aquest monument, a garantir la seua estabilitat i a permetre la seua posada en valor com a recurs cultural de primer ordre".

EFE / Castelló de la Plana
Dimecres, 26 de desembre de 2018 17:00h
Diari «La Veu»




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1543
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Fa uns mesos en Cesc Garrido ens feia saber que el terme anglès marines podia ser el mateix mot català mariners,...[+]
    L'Isidre Casajoana, en un viatge per alemanya, troba uns escuts amb els quatre pals i ens ho comenta en aquesta...[+]
    Nombrosos errors a la grafia dels topònims delaten la intervenció d'un copista poc atent o atent només a...[+]
    Va ser àcrata En Salvat-Papasseit? Va ser autonomista o federalista? Va tenir alguna mena d’ideologia...[+]