EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Recuperar el passat per construir el futur esdevé la tasca que tot ésser humà ha d'assumir
responsablement en el seu compromís amb la societat"
Simone Weil
ARTICLES » PROJECTE MEMÒRIA HISTÒRICA
Data de publicació: 28-12-2018  4154

Unes obres al castell d'Aín trauen a la llum una espasa medieval

'L'espadana', com s'ha batejat la peça descoberta, mesura 94 centímetres de longitud i data del segle XIV. Notícia del dia 26 de desembre al Diari digital «La Veu».


Una imatge de l'espasa facilitada pel Servei Territorial de Cultura i Esport de Castelló.

Les excavacions arqueològiques per a la consolidació del sector sud-est de la muralla del castell d'Aín, cofinançades per la Generalitat i per l'ajuntament d'aquest municipi de la Plana Baixa, han permés trobar una espasa medieval en bon estat de conservació.

La peça descoberta, batejada com 'l'espadana', ha sorprés els tècnics i la ciutadania, ja que "trobar aquest tipus de peces en una excavació arqueològica és extremadament inusual, cosa que la converteix en una troballa excepcional", segons un comunicat del Servei Territorial de Cultura i Esport de Castelló.

Les excavacions, dirigides per l'arqueòleg Vicente Vivó Agulló, han revelat una habitació de majors dimensions que les anteriors conegudes, lloc de la troballa de l'espasa amb 94 centímetres de longitud i una creu de 13 centímetres. "Per la seua tipologia i context arqueològic, la peça es dataria en el segle XIV i segurament es va conservar com a conseqüència de la destrucció del castell durant la Guerra dels dos Peres", asseguren fonts de la investigació.

El descobriment s'emmarca dins de la segona fase del projecte d'excavació i consolidació del castell d'Aín, encaminat a "evitar la creixent deterioració d'aquest monument, a garantir la seua estabilitat i a permetre la seua posada en valor com a recurs cultural de primer ordre".

EFE / Castelló de la Plana
Dimecres, 26 de desembre de 2018 17:00h
Diari «La Veu»




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

    Aconseguits 5280€
    de 8000€
    Queden 16 dies

    Més informació
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41437
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Quantes persones vivien a cada casa a la Catalunya del segle XV? Quatre? Cinc? Els còmputs oficials s’acostumen...[+]
    A través d’una comanda de cartes feta per Beatriu d'Aragó, reina d'Hongria, en llengua catalana, en Francesc...[+]
    Quan “Cervantes” glossa el Tirant lo Blanc al Quixot, i ens diu que és “el millor llibre del món”, ens...[+]
    Nombrosos errors a la grafia dels topònims delaten la intervenció d'un copista poc atent o atent només a...[+]