EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Què és la història? Una senzilla faula que tots hem acceptat."
Napoleó
NOTICIES »
Data de publicació: 01-11-2008  7915

VIIIè Simposi sobre la Descoberta catalana d'Amèrica

Dimarts, 18 de novembre de 2008

Notícies - Història

8è simposi sobre la descoberta catalana d'Amèrica
Barcelona - Dimarts, 18 de novembre de 2008 16:51




Els propers 21 i 22 de novembre se celebrarà a Arenys de Munt la vuitena edició del Simposi sobre la descoberta catalana d'Amèrica, organitzat per la Fundació Nova Història. Les diverses ponències serviran per aportar llum a la teoria que Colom era català, i per detallar les contradiccions i falsedats que, segons els ponents, hi ha a la història 'oficial' del descobriment del continent.


Prèviament a les ponències, però, hi haurà el divendres 21 diverses xerrades on es tractaran temes més amplis, amb una vinculació menys directa amb el tema central, com reflexions sobre la història, o els símbols del passat i projecció de futur, xerrada que anirà a càrrec de la Comissió 100 Anys de l'Estelada. Vicent Partal, director de Vilaweb, serà l'encarregat d'obrir el simposi, que comptarà amb la projecció del documental de Xevi Mató 42 graus, que presentarà Alfons López Tena.

 

Aquests actes donaran pas l'endemà a les ponències on es mostraran teories, proves i anàlisis històrics que reforcen la teoria de la descoberta catalana d'Amèrica. Patrícia Gabancho s'encarregarà de posar punt i final al cap de setmana, amb la xerrada 'Fem Història, ara'.




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
    1973
    Llista de reproducció de tots els videus de la 13a UNHLlista de reproducció de tots els videus de la 13a UNH
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Recuperem aquest article d'En Jordi Bilbeny, aparegut al 1994, que identifica com a "llegua catalana" la "llegua...[+]
    Una petita referència que en Joan Ventura troba en un llibre d'en Henry Kamen, li fa pensar que, efectivament,...[+]
    En Pius Canal ha localitzat una signatura d'En Cervantes, que creu adulterada, i sota la qual li sembla llegir...[+]
    L’estiu passat En Pep Comajuncosa se’n va anar a Roma i va fer un cop d’ull a l’església de San Pietro in...[+]