Crea el teu compte
Accedeix
"Què és la història? Una senzilla faula que tots hem acceptat."
Napoleó
PUBLICACIONS »
Data de publicació: 01-05-2010  14940

Xevi Mató: '42º: La història prohibida'

 

Autor: Xevi Mató
Títol: "42º: La història prohibida"
Mides i Enquad. i Pàg.: DVD, 52 minuts, Format 16:9
Editorial: Acràsia
Ciutat i Any 1a edició: Barcelona, 2009


Durant molts anys s'ha explicat que En Cristòfor Colom, un comerciant genovès, va salpar de "Palos de Moguer" en direcció a l'índia per descobrir terres en nom de la corona de Castella.

La veritat, però, és que En Cristòfor Colom (Joan Colom i Bertran) era català i va salpar de Pals en direcció a Amèrica per descobrir unes terres que ell ja havia trepitjat anteriorment. Així s'iniciava una nova era per a la gran nació catalana, que fou la veritable nació que protagonitzà la conquesta americana.

El present documental recull els estudis del prestigiós investigador Jordi Bilbeny i pretén divulgar-los al poble català, a qui s'ha ocultat durant segles la seva veritable i gloriosa història.




Descarregar PDF de l'article

  1. Albert Miralles
    10-01-2012 12:46

    On podem trobar aquest DVD per comprar-lo. Gràcies.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
40891
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Pau Mora ens aporta informació d'un frare agustí català anomenat Erasme, a qui se li perd la pista a...[+]
Patim una adulteració constant de la història, però la gent no s'informa i s'ho creu tot. Estem investigant la...[+]
Va poder viure 92 anys En Cristòfor Colom? Va poder creuar l’Atlàntic en el seu primer viatge als 78? Un marí...[+]
L'estudiós Manuel Civera relaciona l'obra amb un procés del 1427 i amb el Morvedre...[+]