Crea el teu compte
Accedeix
"(...) la neutralitat aparentment objectiva i científica de l'historiador, que mira endarrere i sentencia què és el que realment va succeir, és producte de la seva identificació amb el vencedor"
Àlex Matas i Pons. «Els marges dels mapes: una geografia desplaçada.»
PUBLICACIONS »
Data de publicació: 01-05-2010  14958

Xevi Mató: '42º: La història prohibida'

 

Autor: Xevi Mató
Títol: "42º: La història prohibida"
Mides i Enquad. i Pàg.: DVD, 52 minuts, Format 16:9
Editorial: Acràsia
Ciutat i Any 1a edició: Barcelona, 2009


Durant molts anys s'ha explicat que En Cristòfor Colom, un comerciant genovès, va salpar de "Palos de Moguer" en direcció a l'índia per descobrir terres en nom de la corona de Castella.

La veritat, però, és que En Cristòfor Colom (Joan Colom i Bertran) era català i va salpar de Pals en direcció a Amèrica per descobrir unes terres que ell ja havia trepitjat anteriorment. Així s'iniciava una nova era per a la gran nació catalana, que fou la veritable nació que protagonitzà la conquesta americana.

El present documental recull els estudis del prestigiós investigador Jordi Bilbeny i pretén divulgar-los al poble català, a qui s'ha ocultat durant segles la seva veritable i gloriosa història.




Descarregar PDF de l'article

  1. Albert Miralles
    10-01-2012 12:46

    On podem trobar aquest DVD per comprar-lo. Gràcies.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
40980
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Primera part: La destrucció i adulteració de les fonts...[+]
Contundent intervenció de la portaveu de la Chunta Aragonesista a les Corts d'Aragó contra la llei de...[+]
Durant segles, la Marededeu de Montserrat va ser la gran patrona espiritual de la monarquia hispànica. Des de...[+]
Construeixen i fan sonar un instrument musical que En Lleonard tan sols havia dissenyat en un...[+]