EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La intel·liència és la capacitat de canviar d'opinió quan se't presenta informació precisa que contradiu les teves creences"
Vala Afshar
PUBLICACIONS »
Data de publicació: 01-05-2010  15674

Xevi Mató: '42º: La història prohibida'

 

Autor: Xevi Mató
Títol: "42º: La història prohibida"
Mides i Enquad. i Pàg.: DVD, 52 minuts, Format 16:9
Editorial: Acràsia
Ciutat i Any 1a edició: Barcelona, 2009


Durant molts anys s'ha explicat que En Cristòfor Colom, un comerciant genovès, va salpar de "Palos de Moguer" en direcció a l'índia per descobrir terres en nom de la corona de Castella.

La veritat, però, és que En Cristòfor Colom (Joan Colom i Bertran) era català i va salpar de Pals en direcció a Amèrica per descobrir unes terres que ell ja havia trepitjat anteriorment. Així s'iniciava una nova era per a la gran nació catalana, que fou la veritable nació que protagonitzà la conquesta americana.

El present documental recull els estudis del prestigiós investigador Jordi Bilbeny i pretén divulgar-los al poble català, a qui s'ha ocultat durant segles la seva veritable i gloriosa història.




Descarregar PDF de l'article

  1. Albert Miralles
    10-01-2012 12:46

    On podem trobar aquest DVD per comprar-lo. Gràcies.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
1870
Llista de reproducció de tots els videus de la 13a UNHLlista de reproducció de tots els videus de la 13a UNH
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
És un paisatge real el paisatge de la Gioconda? Com que no es pot identificar amb cap paisatge italià concret,...[+]
Sabeu que hi ha uns pastissets a Suècia que es diuen...[+]
Tothom assegura que Jeronimus Bosch era un pintor flamenc, però en Pau Mora ha trobat una referència que ens fa...[+]
L'obra d'En Servent està condicionada per la censura i pel control ideològic? O és només una distracció...[+]