Crea el teu compte
Accedeix
"No saber el que ha succeït abans de nosaltres és com ser nens per sempre"
Ciceró (106 AC-43 AC) Escriptor, orador i polític

Portada


L'any 1934, l'aristòcrata Borís Skóssirev es va autoproclamar rei dels andorrans en un dels episodis més surrealistes de la història del Principat i que ara s'explica en un documental que es podrà veure al "Sense Ficció" de TV3 l'any que ve.

Borís Skóssirev va fugir de Rússia quan va esclatar la revolució de l'any 1917. Durant el seu periple per diversos països europeus, va descobrir l'existència d'Andorra i es va obsessionar per regnar el petit país dels Pirineus.

Sense cap mena d'escrúpol, es va crear un fals llinatge. Assegurava que era el successor de la corona reial francesa i fins i tot va arribar a redactar una constitució que establia les bases per a una monarquia parlamentària a Andorra. Per tot plegat va acabar declarant la guerra al...

»

135

Articles i notícies recents


El Consell Rector de la Universitat Nova Història prepara diversos projectes de recerca per tal d'esbrinar veritats històriques desconegudes o ocultades per la Història Censurada de Catalunya. Aquests projectes els anirà presentant a manera de plantejament inicial a la recerca d'investigadors col·laboradors ¡ de suport econòmic per tal de poder-los desenvolupar com cal, amb rigor científic, sense censures i amb la dotació monetària necessària, a fi de fer-los realitat, sota la supervisió, entre d'altres estudiosos i acadèmics, del cap de Recerca de l'Institut Nova Història, Jordi Bilbeny.


»

283

El primer dibuix conegut de Miquel Àngel, geni del Renaixement, s’inspirà en un altre idèntic que romangué a València des de 1506.


»

496

El més preocupant és com això afecta l'autoestima dels territoris amb menys recursos digitals en obert, com el cas del valencià.


»

320

Anunciem el programa del nou Cicle de Primavera 2026 de Conferències sobre la manipulació de la història catalana.


»

429

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 26-01-2026

Univers Bilbeny

El darrer llibre d’en Jordi Bilbeny, un recull dels millors articles, escrits, reflexions, parlaments i xerrades de l’autor especialitzat en historiografia catalana.


»

1310

Una invitació a redescobrir la figura de Sant Francesc. Un llibre revelador sobre la relació de Sant Francesc amb el catarisme, Provença, Catalunya i la llengua catalana


»

6177

Més articles...


  AGENDA
Dimecres
13
MAI
2/4 de 6 de la tarda
CONFERÈNCIA DE SERGI TURIELLA A MONTBLANC SOBRE EL LLIBRE D'HORES DELS MARÇAL DE MONTBLANC
Biblioteca Comarcal de la Conca de Barberà

VEGEU-NE ELS DETALLS »
Vols que organitzem una activitat al teu municipi?
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Patim una adulteració constant de la història, però la gent no s'informa i s'ho creu tot. Estem investigant la...[+]
L'historiador Jordi Bilbeny reivindica la catalanitat del descobridor d'Amèrica amb una ruta per...[+]
La lectura de l'article "Lleonard i la Casa Catalana d'Itàlia'" d'en Jordi Bilbeny ens dóna moltes pistes de qui...[+]
En Francesc Magrinyà recull la línia de recerca oberta per En Jordi Bilbeny sobre la identificació de...[+]