Crea el teu compte
Accedeix
"Abans que l'amor, els diners,la fe, la fama i la justicia, DONEU-ME LA VERITAT."
Henry David Thoreau(1817-1862)

Portada


Divendres 27 de març de 2026, a les 19 h, la Sala d'Actes de la Biblioteca d'Arenys de Mar va acollir la presentació del llibre "Univers Bilbeny", una obra dedicada a l'univers intel·lectual de l'escriptor, filòleg i investigador en història Jordi Bilbeny. L'acte s'emmarca dins la programació d'activitats literàries impulsades per la Regidoria de Cultura i la mateixa biblioteca, amb l'objectiu de fomentar el debat i la difusió del pensament contemporani.

La presentació va comptar amb la participació de diverses figures vinculades al món cultural i acadèmic. A més de 'autor, Jordi Bilbeny, hi va intervenir Joan Marc Passada, responsable de la curadoria de l'obra i autor del pròleg i Eugènia Carrasco.

La figura de Jordi Bilbeny ha esdevingut una de les més singulars dins la historiografia catalana contemporània. Nascut a Arenys de Mar l'any 1961, és llicenciat en filologia catalana i ha desenvolupat una trajectòria com a investigador, escriptor i divulgador. Al llarg de la seva carrera, ha centrat la seva...

»

43

Articles i notícies recents


Com els llibreters de vell ens salven (una vegada més) d'un relat oficial buit i d'un futur tecnològic sense passat.


»

287

Ens complau mostrar-vos un capítol traduït de la Historia de la Lengua española, de Ramón Menéndez Pidal, que ens explica la influència de la literatura i de la llengua occitanes a la Península ibèrica medieval, o Espanya peninsular, a través de la presència dels trobadors i de llurs traduccions literàries antigues.


»

470

Ens fem ressò d'aquest article d'En Josep-Lluís Carod-Rovira sobre l'historiador arenyenc Fèlix Cucurull.


»

350

El filòleg reusenc Biel Ferrer i Puig ressenya el darrer llibre, fins ara, d'En Jordi Bilbeny: «Univers Bilbeny. Escrits a consciència» (Librooks, 2025), a cura de l’escriptor Joan-Marc Passada i Casserres, que n’ha escrit el pròleg.


»

401

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 30-04-2026

La conquesta catalana de Mèxic

El darrer llibre de l'autor Carles Camp, on ens descobreix les noves proves i tesi sobre la conquesta catalana de Mèxic, editat per Librooks.


»

126

L'historiador Victor Cucurull ha publicat amb l'editorial Librooks aquest llibre que explica una narrativa contínua de la història de Catalunya des d'un punt de vista propi i nacional, des de l'Edat Antiga fins al Procés d'independència de la darrera dècada.


»

196

Més articles...


  AGENDA
Dimecres
13
MAI
2/4 de 6 de la tarda
CONFERÈNCIA DE SERGI TURIELLA A MONTBLANC SOBRE EL LLIBRE D'HORES DELS MARÇAL DE MONTBLANC
Biblioteca Comarcal de la Conca de Barberà

VEGEU-NE ELS DETALLS »
Dilluns
18
MAI
7 de la tarda
PRESENTACIÓ DEL LLIBRE SANT FRANCESC, ELS CÀTARS I LA LLENGUA CATALANA, DE JORDI BILBENY
Centre de Lectura de Reus, Sala Hortensi Güell

VEGEU-NE ELS DETALLS »
Vols que organitzem una activitat al teu municipi?
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
La censura dels textos, pintures i gravats del passat no és un hàbit dels temps pretèrits. Passa actualment...[+]
Castella és Espanya? Espanya és i ha estat Castella? Els catalans érem espanyols? Massa sovint cometem l'error...[+]
En Pep Mayolas és un mestre del detall i de la feina ben feta, tant que sempre ens sorprèn amb una visió...[+]