EN
Crea el teu compte
Accedeix
"No tot el que se'ns presenta com la història realment ha passat,
i el que realment va succeir en realitat no va succeir de la manera que se'ns presenta..."
Goethe

Portada


L’estudiós reusenc de la Simbologia Ramon Farré analitza, en aquest article, els enigmàtics casos del virrei Bonet de la Sénia a Madagascar i de Joan de Grau i Ribó, baró de Toloriu, i Xipaguazin, filla de l'emperador Moctezuma II.






1.- El misteri del rei Bonet: de la Sénia a les corts de l’Índic.


...

»

344

Articles i notícies recents


Ens fem ressò d'aquest article de l'historiador Frederic Porta sobre la repressió catalanòfoba que Espanya ha exercit contra el Barça al llarg de la història.


»

542

L’estudiós Carles Camp ens presenta un testimoni de començaments del segle XIX que demostra que el català era aleshores la llengua hegemònica en tots els usos i funcions socials a Catalunya malgrat tota la pressió borbònica. Es tracta del qüestionari sobre la llengua catalana, una sèrie de qüestions sobre l’estat i l’ús del català al Principat de Catalunya, que el cònsol francès a Barcelona, M. Viot, respon a requeriment de Lozérien Delon, secretari general de la prefectura dels Pirineus Orientals.


»

786
OPINIO » 08-05-2026

Tot és de Castella

En Quim Gibert ens duu una ressenya del llibre "Censura i postveritat al segle XVI català" d'En Pep Mayolas.


»

483

Fem difusió del programa del canal de Youtube d’Aleix Galvany sobre l’assaig La lluita pel domini de la Mediterrània, de David Abulafia, atès l’interès que té per als seguidors del website de l’Institut Nova Història.


»

664

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 30-04-2026

La conquesta catalana de Mèxic

El darrer llibre de l'autor Carles Camp, on ens descobreix les noves proves i tesi sobre la conquesta catalana de Mèxic, editat per Librooks.


»

594

L'historiador Victor Cucurull ha publicat amb l'editorial Librooks aquest llibre que explica una narrativa contínua de la història de Catalunya des d'un punt de vista propi i nacional, des de l'Edat Antiga fins al Procés d'independència de la darrera dècada.


»

596

Més articles...


Aconseguits 2300€
de 8000€
Queden 21 dies

Més informació
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Pep Mayolas reflexiona al voltant de la figura d'en Gonzalo Fernández de Córdoba, que podria ser en realitat...[+]
D'on ve el terme "virrey" que En Colom va utilitzar fins a l'avorriment? Directament del llatí? O és un...[+]
Segons la història oficial, Isabel de Castella va rebre Elx i Crevillent com a dot pel seu casament amb Ferran...[+]