EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Hi ha dues maneres d'enganyar-se. La primera consisteix a creure el que no és veritat; la segona, a negar-se a creure el que és veritat."
Søren Kierkegaard
NOTICIES »
Data de publicació: 31-03-2014  6250

Aquest dijous es presenta la reedició del llibre la 'Brevíssima Relació de la Destrucció de la Història'

15 anys després, Librooks, Casa Amèrica Catalunya i l'Institut Nova Història tenen el plaer de convidar-vos a l'acte de presentació de la reedició del llibre que va impulsar el debat sobre la catalanitat d'En Cristòfor Colom i la descoberta d'Amèrica. La presentació comptarà amb la participació de Salvador Cardús, Josep-Lluís Carod-Rovira, Ignasi Riera, Josep Rull i l'autor del llibre Jordi Bilbeny.

Podeu llegir el pròleg del llibre aquí.




Descarregar PDF de l'article

  1. almogavar
    24-04-2014 10:24

    me parece vergonzoso todo esto. La corona era Aragonesa y no catalano-aragonesa. En cuanto a lo de que Colón era catalán, se comenzó un estudio en Cataluña de todos los apellidados Colón, y como se acabó la subvención se acabó el estudio, por lo que no se pudo deducir nada. A pesar de todo esto y sin ninguna base de ningún tipo decís que Colón entre otros era catalán. No se puede construir la historia para utilizarla como instrumento político, y para engañar a toda la población. Esto era lo que hacía Goebbels en la Alemania nazi, y el resultado todos sabemos cual fue. No entiendo como podéis engañar a vuestros hijos de esta manera, porque está claro que a los únicos que engañáis es a la población catalana, la cual si quiere saber historia tiene que estudiar fuera de Cataluña.

  2. albert fortuny
    02-04-2014 23:10

    Felicitats!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
608
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Primera part: La destrucció i adulteració de les fonts...[+]
Quondam vol dir difunt? Sí, és clar: i s’aplica quan algú és un difunt biològic. Però també s'utilitza...[+]
Ignasi Catalan començà a sospitar la procedència ibera de les barres en fixar-se que les figures geomètriques...[+]
En Manel Capdevila ens explica la importància de diferenciar entre el terme "regne d'Aragó" i el terme "Corona...[+]