Crea el teu compte
Accedeix
"La llengua i la història són el botí més preuat a l'hora de sotmetre un poble"
Àngel Guimerà
NOTICIES »
Data de publicació: 03-04-2006  7745

Conferència de Jordi Bilbeny "Miguel de Cervantes, català: raons d'una ocultació" a l'UB

Conferència d'en Jordi Bilbeny a la Universitat de Barcelona sobre la catalanitat de Miquel de Servent (o Miguel de Cervantes).

Conferència d'en Jordi Bilbeny a la Universitat de Barcelona sobre la catalanitat de Miquel de Servent (o Miguel de Cervantes).

Fins a mitjan segle XX els estudiosos no es van posar d'acord a fer l'escriptor Miguel de Cervantes natural d'Alcalà d'Henares. Però aquesta afirmació, tanmateix, contrasta amb el fet que ell mateix diu que és de Valladolid, de Madrid o de Còrdova. La biografia que, a paritr de la documentació, se li atribueix no concorda de cap manera amb la seva personalitat. Mentre que el Cervantes dels papers és un fill de pagesos, ramaders o d'un pobre metge de poble, sense cap estudi conegut i amb fills analfabets, el Cervantes que es desprèn de les informacions que ell mateix ens dóna en els seus escrits és un home cultíssim, d'estudis i coneixements múltipels i profunds, que abracen el camp de la nàutica, els autors clàssics, els filòsofs contemporanis, la terminologia jurídica, notarial i mercantil, la història, el món de la literatura i el militar i que té un pensament polític molt determinat. Ell mateix és un recaptador d'impostos reial i rep sempre el suport d'alts homes de la Cort. Què ha passat, doncs, amb la seva biografia? Hi ha intervingut la burocràcia censora? Tot indica que sí. Amb quina finalitat? Això és el que desvelaré a la conferència.

Per veure tots els videos (10) de la coferència punxeu al següent enllaç:

https://www.youtube.com/view_play_list?p=5DD92DF2E584552E




versió per imprimir

  1. FERRAN
    15-09-2019 00:48

    El mateix Cervantes afirma en el pròleg al lector de la 2a part del Quíxot: "de aquel que dicen que se engendró en Tordesillas y nació en Tarragona!"

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 2250€
de 5000€
Queden 35 dies

Desgravació fiscal fins al 80% (IRPF)*
Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
38676
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En un viatge a Malta, en Pere Alzina es va adonar de la gran quantitat de noms catalans encara vius a l'illa, tant...[+]
Recollim en aquesta ocasió un interessant treball sobre Cervantes, que fou presentat als III Jocs Florals de la...[+]
Quin paper van tenir els Rovira a la Cúria Vaticana? Van ser aquests mateixos Rovira o de la Rovira anomenats...[+]
Són de Quevedo tots els poemes atribuïts a Quevedo? O com passa al llarg de tota la història de la literatura...[+]