Crea el teu compte
Accedeix
"La llengua i la història són el botí més preuat a l'hora de sotmetre un poble"
Àngel Guimerà
NOTICIES »
Data de publicació: 10-04-2012  10828 lectures

El TN migdia (TV3) es fa ressò dels estudis sobre "El Quixot" català

Una part de l'equip que fa anys que defensa la catalanitat de Cristòfor Colom ha abordat ara una altra identitat manipulada: la de Miguel de Cervantes i la seva obra mestra, "El Quixot". L'estudi, que ha sortit editat aquesta setmana, sosté que, darrere del Quixot, s'hi amaga un autor valencià que va voler fer una crítica a Castella.














Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

  1. Guerau
    10-04-2012 20:52

    Estic d'acord en què la nació catalana té una estranya característica dins la civilització actual estima la llibertat, la solidaritat i la humanitat, una estranya barreja d'elements femenins i masculins en el seu caràcter. (Això darrer seria astrològic)

  2. Brussli Menjacols
    10-04-2012 19:13

    Enorabona!! Tot el que cursos i eminències catedràtiques de les nostres universitats no an volgut reconèixer mai per tal de no ferir l'"establishment" i avantposar els seus beneficis pròpis, el rigor, la perseverança i el sentit critic i analitic han posat d'amunt la taula totes les incoerències de segles i segles de genocidi, espoli i censura brutals per tal d'oblidar els nostres origens, les nostres qualitats com a comunitat humana. L'Istòria en va plena, anant de Cristòfor Colom, Servent, Claris, Companys o Casals. No ens podem fer enrere, damunt nosaltres tenim un mil-lenàri d'homes i dones, que han creat una de les poques nacions més humanes i solidàries del mon. Una altra pedra al mural de la nostra dignitat! Una altra flama il-luminant l'obscurantisme! Un cop més BRAVO!

  3. Francesc
    10-04-2012 16:00

    Felicitats al Lluís Maria Mandado, a en Jordi Bilbeny i a en Josep Maria Orteu! La Nacio Catalana avança devers l'aliiberament mental i l'alliberament nacional! Visca la terra! Visca la Nació Catalana! Visca el País Valencià! Visca Catalunya!

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 6585€
de 8000€
Queden 21 dies

Desgravació fiscal fins al 80% (IRPF)*
Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
39107 lectures
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
Llista de reproducció de tots els videus de la 12a UNH
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Per què van tancar Joana la Boja a la presó? Per amor? Perquè era boja? O per una evident raó d’Estat? En...[+]
Va viure Leonardo a Catalunya? Es va estar a Montserrat? Hi va tenir relació directa? Un estudi del recorregut...[+]
Per l'Esteve Renom, hi podria haver hagut una relació directa entre En Servet i En Servent. Una relació ocultada...[+]
Una intervenció arqueològica a la basílica dels Sants Just i Pastor descobreix restes d'un segon palau...[+]