EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La història és una galeria de quadres en què hi ha pocs originals i moltes còpies."
Charles AIexis de Tocqueville
ARTICLES » PROJECTE MITOLOGIA CATALANA
Data de publicació: 31-12-2019  5849

Jordi Bilbeny

El pessebre de Nadal: història i mite

Us oferim el videu de la conferència que En Jordi Bilbeny va impartir el 12 de desembre passat sobre la història del pessebre i els mites que reflecteix. Es tracta d'una nova visió sobre la nostra tradició nadalenca.

En Jordi Bilbeny ens comenta les darreres investigacions sobre les figures i la tradició del pessebre a casa nostra. Desgrana un entremat de troballes que ens porten a deduccions i supòsits rellevants per als catalans o post-catalans.



Autor: Jordi Bilbeny




Descarregar PDF de l'article

  1. Hola Pepsicola
    18-03-2021 16:10

    Relacionar las barretinas o gorros frigios con el culto a un dios romano es delirante. Los gorros frigios llevan milenios entre nosotros, no es algo ni exclusivo al culto de nada ni exclusivo de los catalanes. Fueron gorros que se pusieron de moda en la segunda mitad del siglo XIII por ejemplo, y encontramos ejemplos desde España hasta Italia en representaciones pictóricas de la época:
    https://heythereimdnvallee.files.wordpress.com/2014/09/pic3.jpg
    http://pds17.egloos.com/pds/200911/07/07/e0017807_4af505140a723.jpg

    Sencillamente se volvieron a poner de moda en los siglos XVIII y XIX, porque todas las modas vuelven, y quedaron en la memoria colectiva a la hora de representar la indumentaria tradicional para los belenes.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41261
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
El diari Levante es feia ressò aquesta setmana de la catalanitat de Cervantes segons Lluís Maria Mandado, que...[+]
Ignorar les fallades és condemnar-se a repetir-les. Elna no hauria estat assetjada ni massacrada si en Jaume...[+]
La façana de l'ajuntament d'Ulm ens aporta una prova més de l'existència i reconeixement de Catalunya com a...[+]