Crea el teu compte
Accedeix
"Si no som capaços de qüestionar aquells que ens diuen que tal cosa és veritat, estem a mercè de qualsevol xerraire, polític o religiós"
Carl Sagan
MP3 »
Data de publicació: 01-05-2010  5044

Jordi Bilbeny a COM Ràdio 2009-08-11

El programa matinal de Com Ràdio "El dia de l'estiu", conduït per Josep Maria Cano, dona espai al diàleg per difondre nous descobriments històrics. Bilbeny fa una llambregada sobre els temes més importants descoberts a les seves darreres investigacions amb l'Institut Nova Història.

Amb el tòpic  de fons, ja prou conegut, d'En Colom català sortint del port de Pals de l'Empordà..
També es fa resó de les manipulacions censores a la literatura catalana.

Resumint-ho: El Quixot català d'En Sirvent de Xixona, El llatzaret de Tormos i La Celestina Catalana.




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    40639
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Més enllà de tots els tòpics que s'han dit sobre Sant Jordi, ara en Jordi Bilbeny aprofundeix en les arrels...[+]
    És cert que el primer viatge de descoberta al Nou Món el va pagar la reina de Castella? A final del s. XIX...[+]
    És universalment sabut que en Lluís Vives era un català monolingüe i que, llevat del llatí, la seva única...[+]
    Al segle XVII, a Catalunya, encara era ben viva la memòria que els catalans van ser els descobridors,...[+]