Accediu  |  Registreu-vos-hi
"La història l'escriuen els vencedors."
Winston Churchill
NOTICIES » 01-05-2010
5985 lectures

Jordi Bilbeny a El club de TV3 presentant "Cristòfor Colom, príncep de Catalunya"




Jordi Bilbeny presenta el seu últim llibre "Cristòfor Colom, Príncep de Catalunya". Quins són els seus orígens? La versió mes divulgada ens diu que Colom era un llaner Genovès, sorgit de les fondàries del misteri, sense carrera política ni militar, ni estudis de dret ni de fiscalitat, va ser nomenat pels Reis Catòlics --amb l'acceptació de la cort i la conformitat de lleis i d'institucions- virrei, almirall, governador i capità general del nou regne de les Índies. Però, és concebible que un estranger plebeu i analfabet rebés uns títols reservats només als membres de la casa reial?

Ara que fa cinc-cents anys de la mort de Cristòfor Colom, l'historiador Jordi Bilbeny culmina prop de vint anys d'investigació i, mitjançant una documentació exhaustiva, concreta la figura del descobridor d'Amèrica en un Colom de la noblesa Barcelonina d'una família de tradició de mercaders i navegants, diputat, governador, militar, corsari, membre del Consell d'Estat, amb un germà que era president de la Generalitat i un altre que pertanyia a l'Església, amb escut d'armes, seguidor de la causa del conestable de Portugal i de Renat d'Anjou, en tant que reis de Catalunya. Addicte, per tant, al casal d'Urgell i la seva descendència portuguesa. Un personatge noble vinculat a la casa reial: un Colom príncep de Catalunya.






versió per imprimir

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    34018 lectures
    22è Simposi - Presentació
    Francesc Robusté - Cap a una Història científica
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    La història oficial ens pinta el geni més gran de tots els genis del Renaixement com un fill analfabet d'una...[+]
    Aportacions del prestigiós historiador britànic Alan Ryder...[+]
    La pregària hebrea del segle XV Ein K'Eloheinu té grans similituds musicals amb l'himne nacional...[+]
    el poble català fou l’únic poble que perdé la Guerra de...[+]