Crea el teu compte
Accedeix
"La història s'assembla a un sord que contesta preguntes que ningú fa."
Lleó Tolstoi
HO SABIES? »
Data de publicació: 01-05-2010  8638

L'illa del Bonaire i conca del Bonaire davant de Veneçuela

Tot mirant un tema que tractava de camps petrolífers a Veneçuela, llegeixo això: "La región del Golfo Triste, dentro de la Cuenca de Bonaire, es la extensión marina de la costa oriental de los estados Falcón y Yaracuy".
Com que jo sabia que el Golfo Triste l'havia descobert En Cristòfor Colom, immediatament em vaig posar a cercar «Bonaire», terme indiscutiblement català, i aquí ho teniu.
L'illa del Bonaire i la Conca del Bonaire (Basin, en anglès, vol dir conca).


La història oficial diu que l'illa del Bonaire va ser descoberta per Alonso Ojeda i Amèrico Vespucci al 1499  i que li van donar el nom d'"Isla de Brasil". Existeix, però, un document del 1595 (Registro Público Principal de la ciudad de Caracas,Veneçuela) on es parla de l'illa de "Bonaire". Va ser colònia espanyola fins l'any 1636, en què va passar a mans holandeses.  Els holandesos n'han conservat el nom.

Francesc Garrido Costa




Descarregar PDF de l'article

  1. Joan Padró
    20-10-2014 18:23

    Gràcies a que va passar a mans holandeses el nom s'ha conservat fins a dia d'avui. Si s'hagués quedat en poder dels españols segur que avui es diria Isla Buen Aire o Isla Buenos Aires.
    No serà, que la ciutat de Buenos Aires fou en el seu temps vila Bonaire?

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
40707
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Viu o mort al 1484? Aquest punt bloqueja molts investigadors, però En Jordi Bilbeny et dóna la clau per passar...[+]
En un plec adreçat a l'Audiència de Descàrrecs l'any 1504, en Cristòfor Colom diu de si mateix que des de...[+]
Primera part: La destrucció i adulteració de les fonts...[+]
Es pot saber si els marineres que van anar amb En Colom a Amèrica en aquell primer viatge transoceànic eren...[+]