Crea el teu compte
Accedeix
"La història és sempre una fantasia sense base científica, i quan es pretén aixecar un embull invulnerable i col·locar-hi a sobre una conseqüència, es corre el perill que una dada canviï i s'ensorri tota la carcassa històrica."
Pío Baroja (1872-1956)
L'INSTITUT » PROJECTE EL MÈTODE DE LA NOVA HISTÒRIA
Data de publicació: 26-01-2026  743

INH

Lliurat el Quart Senyal d'Honor de l'Institut Nova Història a la família d'En Miquel Riera i Munné

En Joan-Marc Passada el va lliurar, en nom de l'INH, a la seva filla Anna Riera i Pujolà.

El darrer Simposi sobre la Història Censurada de Catalunya, celebrat a Arenys de Munt els passats 21 i 22 de novembre, va anunciar a la seva cloenda que atorgava el seu Quart Senyal d'Honor, a títol pòstum, a En Miquel Riera i Munné, col·laborador i investigador badaloní de l'Institut Nova Història. En Miquel havia estat gestor i curador de la biblioteca de sant Jeroni de la Murtra de la mà de la Fundació Catalunya-Amèrica, l'entitat marmessora dedicada des de fa més de 30 anys a la recerca de les relacions històriques entre catalans i americans. La Fundació, creada com un contrapès català a la celebració del Vè Centenari del descobriment d'Amèrica el 1992, ha seguit activa a la Murtra des de llavors. Per motius d'agenda, la família d'En Miquel no va poder assistir al lliurament del guardó, previst a Arenys de Munt, i finalment, el passat 19 de gener, el col·laborador de l'Institut Nova Història Joan-Marc Passada, en nom i representació d'aquest Institut, va lliurar-lo a la seva filla Anna Riera i Pujolà.

INH




Autor: INH




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41121
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Més enllà de tots els tòpics que s'han dit sobre Sant Jordi, ara en Jordi Bilbeny aprofundeix en les arrels...[+]
    Si En Colom hagués viscut a Castella i Andalusia, com se’ns diu, hauria après els noms dels animals en aquella...[+]
    En Pius Canal ha localitzat una signatura d'En Cervantes, que creu adulterada, i sota la qual li sembla llegir...[+]
    Els qui hem vist les proves de la manipulació històrica secular que hem patit, no tenim cap dubte de la...[+]