EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Història és, per descomptat, exactament el que es va escriure, però ignorem si és exactament el que va succeir"
Enrique Jardiel Poncela (1901-1952) Escriptor
NOTICIES » PROJECTE CERVANTES FOU MIQUEL DE SERVENT
Data de publicació: 20-11-2024  4259

Un assaig defensa que el Quixot era de les Garrigues i no de la Manxa

Segons Pere Coll, el poble de partida del personatge seria la Pobla de Cérvoles.

Fotograma d'una de les adaptacions al cinema del Quixot.

Pere Coll ha publicat recentment amb l'editorial Metamorfosis el llibre En Quixot de les Garrigues a les Muntanyes de Prades de Miguel de Cervantes, un assaig literari en què ubica l'origen d'un dels personatges més cèlebres de la literatura hispànica a les Garrigues i, concretament, a la Pobla de Cérvoles. Coll defensa que el Quixot no està vertaderament ambientat a la geografia manxega i castellana, sinó que parteix de les Garrigues per viure les seves aventures a les Muntanyes de Prades.

Segons l'autor, "les obres literàries del segle d'or no es poden llegir acceptant que tal com ens han arribat són tal com l'escriptor les va concebre i redactar" i que aquells que eren crítics amb la societat del seu moment, si volien esquivar la censura de la Inquisició i de l'estat "havien d'emprar unes eines lingüístiques que els permetés amagar el seu missatge als inquisidors, però al mateix temps que els permetés també fer-se entendre pels seus lectors".

Coll analitza els suposats recursos lingüístics que l’autor de la novel·la hauria utilitzat, entre els quals anagrames, logogrifs, calambucs, homofonies i jocs de paraules per dissimular els noms propis catalans: de “Paredes” n’extreu l’anagrama de la vila de Prades; d’“Antequera”, descartant algunes lletres, en sorgeix Anguera, un poble abandonat prop de Sarral, a la Conca de Barberà, i un riu. El personatge Ginés de Pasamonte, seguint el mateix sistema de descodificació, seria una referència a Gascó de Montcada

Institut de Nova Història
Pere Coll és col·laborador de l'Institut de Nova Història, una entitat dedicada a la divulgació de continguts que moltes veus de l'acadèmia han catalogat de pseudohistòrics. Defensen que la censura sistemàtica de Castella s'hauria encarregat d'esborrar el paper dels catalans a la història. El 2020 es va publicar el llibre col·lectiu Pseudohistòria contra Catalunya. De l'espanyolisme a la Nova Història que refutava aquestes tesis.

Miguel de Cervantes, català
En Quixot de les Garrigues és el segon llibre de Pere Coll. El primer, Les identitats catalanes de Cervantes. Cervera o Servent va aparèixer el 2019 i suggeria que l'autor del Quixot en realitat era d'origen català i el seu nom vertader era Rafel Cervera, membre del Consell de Cent de la ciutat de Barcelona. Per l'assagista, la primera part del Quixot transcorre en una part del territori català que els segles XI, XII i XIII havia estat en poder de la família Cervera com a conquistadors i repobladors.


SomGarrigues

Podeu accedir a l'article original a través del següent enllaç: 
https://www.somgarrigues.cat/noticies/6578/un-assaig-defensa-que-el-quixot-era-de-les-garrigues-i-no-de-la-manxa




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41303
    Declaració Institut (Remastered)
    Declaració Institut 2 (Remastered)
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Un mapa interactiu permet descobrir els noms de carrers i places de la ciutat californiana, alguns dels quals...[+]
    Salvador Dalí va manifestar que el filòsof i estudiós de la ciència Giambattista della Porta era català....[+]
    L'Isidre Casajoana, en un viatge per alemanya, troba uns escuts amb els quatre pals i ens ho comenta en aquesta...[+]
    En aquest article, en Dídac Cabrera ens exposa que, a la quasi majoria de llengües, el llibre de Don Quixote es...[+]