EN
Crea el teu compte
Accedeix
"..el que realment va passar és només una petita part de tot el que va passar.
Tot en la història segueix sent incert, els esdeveniments més grans, així com la menor incidència."
Goethe

Portada


Les jornades s'emmarquen dins la 13a Universitat Nova Història.

La Universitat Nova Història ha posat fi, aquest migdia, a la seva tretzena edició. Cinc dies en què la història i el pensament han estat les protagonistes d’unes jornades que han superat les expectatives dels organitzadors. Més de dues-centes persones han passat per l'antic convent de Sant Francesc per participar en alguna de les més de quaranta propostes del programa d’enguany. Investigadors d’arreu dels Països Catalans han presentat els seus estudis en forma de conferències, llevants de taula i presentacions de llibre.

Una vintena de...

»

488

Articles i notícies recents


El diari Nova Conca publica una entrevista a En Jordi Bilbeny, Cap de recerca de l'Institut Nova Història i director de la Universitat Nova Història, arran de la inauguració de la 13a UNH.


»

550

Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.


»

704

En Ferran Royo ens comparteix la seva joia perquè, enguany, finalment, vindrà des del Brasil a Montblanc.


»

435

Pot ser que l'origen de la bandera dels Estats Units tingui una influència catalana? Republiquem la presentació del micromecenatge creat per En Joan Canadell per publicar el seu nou llibre sobre la relació de la bandera dels Estats Units d'Amèrica amb Catalunya.


»

1452

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 30-04-2026

La conquesta catalana de Mèxic

El darrer llibre de l'autor Carles Camp, on ens descobreix les noves proves i tesi sobre la conquesta catalana de Mèxic, editat per Librooks.


»

1919

L'historiador Victor Cucurull ha publicat amb l'editorial Librooks aquest llibre que explica una narrativa contínua de la història de Catalunya des d'un punt de vista propi i nacional, des de l'Edat Antiga fins al Procés d'independència de la darrera dècada.


»

1427

Més articles...


  AGENDA
Vols que organitzem una activitat al teu municipi?
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Quin protagonisme van tenir en el descobriment i quin paper hi va jugar Ferran II en el seu regnat? La intenció...[+]
Si comparem les portades de les dues primeres edicions del Quixot de 1605, ens adonem tot seguit que en una...[+]
Era Hernando Cortès un extremeny? O, com defensa En Jordi Bilbeny, fou un príncep de la casa reial catalana? Fa...[+]
Qui era la mare d'En Joan d'Àustria? Va ser educat a Yuste, a 460 km del mar, el capità general de la...[+]