Crea el teu compte
Accedeix
"La història l'escriuen els vencedors."
Winston Churchill

Portada


ARTICLES » 14-10-2025

Hispanoamericanitzar Espanya

"Va essent hora de mediterranejar, europeïtzar i blindar Catalunya amb urgència o de fer testament. En castellà, clar".

El 12 d’octubre sempre recarrega les piles del nacionalisme madrileny, amo i senyor de totes les espanyes, siguin assimilades o rebels. El dia de la Hispanidad o de la Raza, disfressat de Fiesta Nacional, (que en teoria són els toros, però sense majúscules), és una celebració racista, supremacista, militarista i imperialista. I, posats a fer, li afegirem també l’etiqueta masclista.

Llàstima que l’exèrcit espanyol sigui molt mascle però més aviat modest, per dir-ho sense ofendre, i més aviat pensat per controlar i reprimir els de casa...

»

128

Articles i notícies recents


En Jordi Bilbeny al seu programa «Misteris» a EsplugaTV, disponible a Youtube.


»

439

Recuperamos este artículo de Jordi Bilbeny sobre los documentos que muestran un Colom protector de los indios y sus costumbres, escrito en 2008.


»

252

Una investigació periodística recupera l'inventari que van fer les autoritats borbòniques quan van desmantellar les institucions catalanes el 1714.


»

752

S'ha mort En Lluís Serra Sancho, adherit de l'Institut Nova Història. Amb aquesta necrològica, apareguda al Punt/Avui, volem fer arribar el nostre condol més sincer a la família i amics i retre-li, així mateix, el nostre homenatge. Gràcies per tot el teu imponderable suport, Lluís. Gràcies per fer difusió de les nostres recerques. Moltes gràcies per tant! Descansa en pau, amic.


»

567

Llibres recentment publicats


Una invitació a redescobrir la figura de Sant Francesc. Un llibre revelador sobre la relació de Sant Francesc amb el catarisme, Provença, Catalunya i la llengua catalana


»

4160

El llibre s'articula com una resposta a l'extens capítol central de Pseudohistòria contra Catalunya (Eumo Editorial, 2020), una obra d'assenyalament i descrèdit que, sota l'aparent pretensió de rebatre algunes tesis històriques "errònies", mira sobretot de torpedinar la credibilitat d'en Bilbeny i de tot aquell qui gosi qüestionar la historiografia colombina oficial. A despit de les confessades intencions corrosives, però, alguns detalls que l'esmentat capítol aporta sobre en Joan Colom permeten de reconstruir amb més precisió la biografia del Descobridor català i auguren nous horitzons de recerca.


»

2432

Més articles...


SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Sabeu que hi ha uns pastissets a Suècia que es diuen...[+]
Una llegenda ens explica que el rei Jaume I va donar unes terres a Sant Francesc a Barcelona, perquè hi...[+]
Ignorar les fallades és condemnar-se a repetir-les. Elna no hauria estat assetjada ni massacrada si en Jaume...[+]
Canal 9 informa dels estudis de Jordi Bilbeny i Francisco...[+]