Portada
![]() Les dues Joanes: Joana de Castella, la boja, i Joana d'Aragó, la sana. Dues reines en una.L’estudiós Daniel Ibáñez i Julve ens exposa la seva recerca sobre la veritable identitat de la reina Joana d’Aragó, mare de Carles I.
A finals del segle XV, Maximilià I d’Àustria i Ferran II d’Aragó varen pactar dos matrimonis de conveniència. La intenció d’aquestes unions era construir un gran imperi, la qüestió era qui el governaria. La idea era casar Felip el Bell amb Joana de Castella i Joan d’Aragó amb Margarida d’Àustria. A Anvers, el 3 gener de 1495, es varen firmar els acords matrimonials.
|
Articles i notícies recents
NOTÍCIES » 09-09-2025 |

Videus de la 12a Universitat Nova Història
Publiquem els enregistraments dels actes de la 12a Universitat Nova Història, que han tingut lloc a Montblanc de l'1 al 5 d'agost del 2025.
LLEGEIX-NE MÉS »
928 lectures
0 Comentaris
|
ENTREVISTES » 04-08-2025 |

“Sense llibertat de pensament no hi pot haver llibertat política”
Entrevista a En Jordi Bilbeny, Cap de recerca de l’Institut Nova Història i director de la Universitat Nova Història.
LLEGEIX-NE MÉS »
2290 lectures
0 Comentaris
|
ARTICLES » 03-08-2025 |

Parlament de Na Joana Peñaranda-Pons a l’obertura de la 12a Universitat Nova Història
LLEGEIX-NE MÉS »
815 lectures
0 Comentaris
|
ARTICLES » 01-08-2025 |

Parlament d'En Jordi Bilbeny a l'obertura de la 12ª Universitat Nova Història
LLEGEIX-NE MÉS »
1506 lectures
0 Comentaris
|
Llibres recentment publicats
PUBLICACIONS » 23-04-2024 |

Sant Francesc, els càtars i la llengua catalana
Una invitació a redescobrir la figura de Sant Francesc. Un llibre revelador sobre la relació de Sant Francesc amb el catarisme, Provença, Catalunya i la llengua catalana
LLEGEIX-NE MÉS »
3831 lectures
0 Comentaris
|
PUBLICACIONS » 23-04-2024 |

Doctors contra l'Institut Nova Història
El llibre s'articula com una resposta a l'extens capítol central de Pseudohistòria contra Catalunya (Eumo Editorial, 2020), una obra d'assenyalament i descrèdit que, sota l'aparent pretensió de rebatre algunes tesis històriques "errònies", mira sobretot de torpedinar la credibilitat d'en Bilbeny i de tot aquell qui gosi qüestionar la historiografia colombina oficial. A despit de les confessades intencions corrosives, però, alguns detalls que l'esmentat capítol aporta sobre en Joan Colom permeten de reconstruir amb més precisió la biografia del Descobridor català i auguren nous horitzons de recerca.
LLEGEIX-NE MÉS »
2064 lectures
0 Comentaris
|
Més articles...
Vols que organitzem una activitat al teu municipi?
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
![]() | Subscriviu-vos al nostre butlletí |
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+] Per la seva fervent actualitat tornem a reproduir en la pàgina principal del web un article de l'Oriol Ribas....[+] L'obra d'En Servent està condicionada per la censura i pel control ideològic? O és només una distracció...[+] L'acadèmia peruana de la llengua reconeix l'origen català algunes paraules com...[+] Nombrosos errors a la grafia dels topònims delaten la intervenció d'un copista poc atent o atent només a...[+] |
DARRERS ARTICLES COMENTATS
EL MÉS COMENTAT
(En els darrers 90 dies)
(En els darrers 90 dies)
1. | La bandera espanyola: història d’una apropiació |
EL MÉS LLEGIT
![]() ![]() |
SECCIONS |
RECERCA |
L'INSTITUT |
A LA XARXA |