Crea el teu compte
Accedeix
"Malfia't de la història. Somnia-la i refés-la."
Pere Quart

Portada


OPINIO » 27-03-2026

Reyno de España, el llibre

L’historiador Lluís Roldán i Pascual ens parla del seu llibre Reyno de España. Història negada a la nació catalana (Llop Roig, Llibres i Cultura, 2025), 9788409755615 (ISBN), que es va presentar a la 57a Universitat Catalana d’Estiu de Prada el 17 d’agost de 2025, amb la participació de Pau Vinyes, historiador i editor, i que forma part d’una trilogia de la qual aquest segon treball parteix d’una tesi que situa l’origen del conflicte entre Catalunya i Espanya en la permanent negació politicohistòrica de la nació catalana per part de l’Estat espanyol.

Com s’ha relatat la Història d’Espanya excloent-ne la participació catalana?

Des de fa segles, la societat catalana i l’espanyola viuen immerses en un profund conflicte de caràcter polític –arrelat i ancorat en la llarga història de la seva relació– que gira entorn de l’existència d’una nació catalana[1] i el reconeixement de Catalunya com a entitat nacional. (...)

S’admet sense discussió l’existència d’una nació...

»

113

Articles i notícies recents



»

285
NOTÍCIES » 23-03-2026

L’origen de l’almirall

Publiquem aquest article "L'origen de l'almirall" de la periodista Marta Adana que en Marc-Vicent Adell ha traduït al català.


»

432

Quina relació tenen tots aquests noms comuns i propis, de persones i de llocs? El filòleg reusenc Biel Ferrer ens en parla en aquest article en què, entre d’altres coses, ressenya el llibre Redescobrint la Malta catalana, de Jordi Bilbeny.


»

249

Com a casa: viatjant pel món a la recerca d'obres, edificis, monuments i personatges que ens remeten a casa nostra.


»

476

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 26-01-2026

Univers Bilbeny

El darrer llibre d’en Jordi Bilbeny, un recull dels millors articles, escrits, reflexions, parlaments i xerrades de l’autor especialitzat en historiografia catalana.


»

1088

Una invitació a redescobrir la figura de Sant Francesc. Un llibre revelador sobre la relació de Sant Francesc amb el catarisme, Provença, Catalunya i la llengua catalana


»

6009

Més articles...


SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Els qui hem vist les proves de la manipulació històrica secular que hem patit, no tenim cap dubte de la...[+]
Recollim en aquesta ocasió un interessant treball sobre Cervantes, que fou presentat als III Jocs Florals de la...[+]
Era mort En Joan Colom al 1484 com insisteixen a demostrar des del Centre d'Estudis Colombins, perquè així...[+]
Va ser àcrata En Salvat-Papasseit? Va ser autonomista o federalista? Va tenir alguna mena d’ideologia...[+]