EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Vivim en un món fals i l’única forma de sortir-ne és admetre plenament allò que som i que constitueix la nostra realitat"
Manuel de Pedrolo
NOTICIES » PROJECTE CERVANTES FOU MIQUEL DE SERVENT
Data de publicació: 15-09-2018  5008 lectures

Estrena d’«Ossos» (o on reposen les restes d’En Cervantes) a Barcelona

L’Institut Nova Història anuncia als seus seguidors que arriba al teatre Victòria de Barcelona l’estrena de l’obra «Ossos», una producció de La Pilar Montoliu i d'En Toni Albà.

Investigadors amb els ossos (font: Diari Ara)


Ossos
és una paròdia teatral que gira a l’entorn del lloc on se suposa que reposen les despulles d’En Cervantes, l’immortal escriptor. L’obra es fa ressò de la descoberta d’una caixa amb les inicials M.C. i  plena d’ossos de persona. Va ser trobada recentment a l'antic convent de les Trinitàries de Madrid: l’any 2015. De seguida es va voler dictaminar que pertanyien a l’autor del Quixot i l’ajuntament de Madrid ―presidit pel PP― i molts mitjans de comunicació així ho van proclamar. Tanmateix, les investigacions forenses no van ser de cap manera concloents.

La durada és de 90 minuts i l’espectacle és en llengua catalana.








Posem a continuació l’enllaç per a qui en vulgui comprar entrades.
http://www.teatrevictoria.com/ca/programacio/c/89_ossos.html


Institut Nova Història

Nota: En Lluís Maria Mandado en va fer un article per a aquest web l’enllaç del qual reproduïm tot seguit:
https://www.inh.cat/articles/Han-trobat-els-ossos-de-Servent-Cervantes-a-Madrid




Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

  1. Cap De Ciutat.
    17-09-2018 11:03

    Alguns anys avans de coneixer la usurpació castellana de la nostra historia i obres, un jove que semblava ser funcionari o part de algun cos armat, em va mostrar un os humà i em va esplicar que era part del cos de Cervantes.
    Despres va comensar a atribuir-li una reata de maldats antipatriotiques y em va dir que per tot alló, com a castic, els seus ossos estaben escampats per tots els camins d'Espanya.

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
Publiquem el parlament d'En Jordi Bilbeny, escriptor, investigador i Director de la Universitat Nova Història; a l'acte d'obertura de la 13a Universitat Nova Història - Jornades d'Història i Pensament d'aquest 2026.
1812 lectures
Llista de reproducció de tots els videus de la 13a UNHLlista de reproducció de tots els videus de la 13a UNH
24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
El llicenciat en Història de l'Art Sito Millán ens parla dels seus estudis universitaris i opina que, més...[+]
L’historiador aragonès Jerónimo Çurita ja va certificar que l’anomenada Franja de Ponent formava part...[+]
A partir d’uns textos on els cronistes ens diuen que En Colom es trobava sobre les Canàries a la tornada d’un...[+]
Com cal dir-ne, dels reis catalans? Eren catalans els nostres reis? Va ser Catalunya un regne? Un apèndix del...[+]