Crea el teu compte
Accedeix
"Cal tractar amb cura les històries velles; s'assemblen a roses marcides que es desfullen al mínim contacte."
Selma Lagerlof
NOTICIES » PROJECTE CONTRA LA CENSURA I LA MANIPULACIÓ
Data de publicació: 19-11-2021  2785 lectures

Avui engega el 20è Simposi sobre la Història Censurada de Catalunya

Aquest vespre comença una nova edició del Simposi d'Arenys de Munt i continuarà durant tot el dissabte. Hi participaran uns 35 ponents. En Jordi Bilbeny en parla en aquesta entrevista radiofònica que li va fer N'Elena Cots a Ràdio Arenys de Munt.

- ELENA COTS.-: "Cada vegada que hi ha hagut un simposi i hem parlat amb tu hem vist que l'objectiu és anar descobrint cosetes que ens han anat amagant al llarg del temps".

- JORDI BILBENY.-:"Sí, la història és un constructe d'estat. Una cosa són els fets que passen i l'altra com els explica l'Estat. De vegades el que explica l'Estat té una certa relació amb el que ha passat. I això ho anem explicant de mica en mica a través de personatges la biografia dels quals ha estat gairebé del tot esborrada, a través de biografies distorsionades, etc. Cada vegada el ventall és més ample. Vam començar amb En Colom i ara tractem ja qualsevol tema o personatge que es pugui tractar. Tothom pot venir a explicar una troballa, ja sigui en una lectura, ja sigui en un museu, ja sigui fent una excursió en un monestir o en una casa particular, en un manuscrit... Tothom té el criteri de veure una cosa que tingui relleu i venir després a explicar-nos-la [...]".

Nota; passatge extret d'aquesta entrevista.









Descarregar PDF de l'article

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    39722 lectures
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    Llista de reproducció de tots els videus de la 12a UNH
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Tots els estudiosos reconeixen que tota la cartografia mediterrània fins al segle XVI era feta per cosmògrafs...[+]
    Durant molt de temps s’ha cregut que Lucrècia Borja, la filla del Papa Alexandre VI, parlava tan sols en...[+]
    Patim una adulteració constant de la història, però la gent no s'informa i s'ho creu tot. Estem investigant la...[+]
    D'on ve el terme "virrey" que En Colom va utilitzar fins a l'avorriment? Directament del llatí? O és un...[+]